Visitor Counter

Free Stuff

Followers

Saturday, September 24, 2011

The Chaos Of Trouble...

Assalamualaikum...




Semenjak keluarga Makcik aku duduk sekali kt umah aku...Keadaan bertambah serabut..Serabut psl apa..??Serabut psal bilik aku penuh dgn brg org lain..Kalau pasal tu xpela..Tapi yg aku tak tahan..Kalau bukak tv comfirm sampai 2-3 pg..aku nk tdo susah..Padahal dia xtgk sgt pun tv..Duk main hp je lebih..Pastu gayut sampai pg..Pastu dia nk pergi keje ssh..Mula lak sakit kepala la apa la..Tu sepupu aku..Bkn aku nk cakap menda buruk psl dia..tp tak tahan la..hari2 aku jd mangsa keadaan..kalau dia nk bgn pg tu punya la ssh sbb makcik aku duk jerit2 pgl suh gi keje..Aku lak yg masih tdo terbangun sndiri..Aku terkejut..bygkan org jerit dpn ko...Tak sakit hati ke??Nenek aku pnh jerit tp xder la dpn2..dia kt dapur jerit..Dari jauh aku leh dgr...Hp aku lak yg N73 jd mangsa dia amik..Dia cakap hp dia masuk air..ok..aku bg pinjam sbb dia nmpk xder hp..tp sebenarnya dia ada hp 1 lg..Saje je dia nk pakai 2 hp..Aku dh baiki hp tu..Dah cantik..keypad ok..Semua ok...Aiisshhh...




Kalau makanan kt umah comfirm cepat abis..Biasa kalau aku balik keje mesti ada lauk..tp sejak tu dh xder lauk..tgl kosong je..Tgl kuah jer..terpaksa aku beli makanan kt luar..Lapo tau takk..Disebabkan tmpt keje aku dkt so aku nk balik la rumah mkn...Sbb wat pe nk mkn luar kalau rumah dkt kan...Jimat dh situ..Kadang2 rasa xnk balik rumah...Nk tdo je kt CC..tp nk buat mcm mane..Duk dalam cc pun dh bosan...Nk tak nak balik rumah gak sebab nk rest...Penat keje mcm ni..ingat tak penat ke duduk..Penat woo...semua keje penat..xder keje tak penat..Org malas pn penat...heheh...


Sian nenek aku sebab dia dh tua..Walaupn makcik aku yg byk masak skrg ni...tapi aku kesian sbb ada org xpnh pk apa dia rasa...Cthnye..Sejak makcik aku duk umah pn..Bleh plak Keluarga pakcik aku yg sorg lg selalu je tdo sini..Makin kerap plak..Seblum ni jrg2 je..Bgs mmg bgs tp paham la keadaan..Rumah tu dh la serabut..Byk brg sane sini...Masuk lg 5-6 org..Lagi bertambah serabut...nenek aku lak yg kena amik cadar..amik tilam..amik bantal sbb nk kasi selesa..Nenek gak la yg kena berhimpit2 sbb nk kasi org lain selasa..Aku tgk muka nenek aku dh taw yg dia nk mrh..tp dia tahan..Diorg xpnh nmpk nenek aku nangis sorg2..Aku je yg nmpk..Walaupun aku keje balik kul 12..Aku yg taw..


Moral~Kalau kita hendak melakukkan sesuatu perkara..Pernah tak kamu pk org lain dahulu..Adakah apa yg kita lakukkan tu akan menyusahkan org lain..Mungkin aku pernah dan aku berusaha membaikinye...

No comments: