Visitor Counter

Free Stuff

Followers

Sunday, October 10, 2010

Jalan2 ke johor...

Salam...


            Semalam..1 hari aku berjalan atau org pgl makan angin...kita orang pergi johor...dalam 2 jam dari kuantan sampailah kita orang di ayer hitam..Mula2 aku ingat tempat tu cam pantai ke apa..sbb sorg mbr aku ni cakp..tmpt tu best dr TC(teluk chempedak) rupanya tempat tu penuh dengan patung2 yang biasanya jadi kegemaran 'perempuan' pondan aku tak tau la minat tak..yg drive kita orang pun cam ala2 pondan gitu..wakaka...macam2 colour ade..ckp je nk warna apa..semua ade tp kena la pandai ushar...






Dari harga rm3 sampai lah yg beratus2...tapi kalau nk dibandingkan dengan harga kat tempat lain memang tak der kot...tapi bukan patung jer yang jual kt situ...tembikar,pasu2,kudap2..byk jugak la..bleh rambang gak mata ni..huhuh...tp seronok la smbil cuci mata..


Member aku sorang ni beli byk gile la beli patung ni...utk anak2 buah dia pun ade..org kata "bila nk beli tu mesti lah lengkap or adil" biasalah ni lehh katakan dh jd amalan kita...kena ingat gak "org belakang" heheh...yang drive ni sorang selok la dengan candy dia... candy coconut..siap nk pilih warna lg tuu...tp dengan dia..klu gi mana2..mmg nk tegur org dr hujung rambut smpai hujung kaki...lawak pun ade...mgkin dia sebin kot..wakaka...


Tapi aku tauu dia mmg hpy..yela ade bunga yg ikut dia...ehehe.. Aku je kumbang..eh! si driver ni pun kumbang gakk tp xtulen sgt..wakak..tp aku mmg rasa best..Duk umah boring..baik ikut diorg jalan2..cari pengalaman..kalau ikutkan aku ni ssh gile nk jalan jauh...Aku leh katakan pegi Johor tu kali pertama..dulu2 penah pergi tp kecik2..xingat dh...huhuh. 


Lepas dah abis shoping di ayer hitam..kita org pun nk pegi mkn.. Owh yer..aku lupa lak satu cite ni.. sblom smpai ayer hitam tuu..Si driver dgn bunga dia ni duk bincang la "Nk gi batu pahat tak"? Tdo umah dia..sbb driver ni asal Batu Pahat.. Rumah bakal Mertua Si Bunga ni..huhuh... Aku rasa mau 50 kali si driver ni tanya Si bunga.. tak larat dh nak jawab...wakak.. Yg aku ni pun asyik ckp "aku ikut jerww" Kadang2 rasa nk je sumbat dengan tisu mulut dia...wakakak..tp si driver ni ckp..dia lakk yg tak bersedia..yg si bunga ni dup dap je..tp last2 xjd gakk pegi...


Kita org ttp pegi batu pahat tp pegi batu pahat mall... nk cari makan..lapor.!!..akhirnyer kita org makan kt RasaMas..Servis dia lmbt skit la..sbb mcm ade sorg je yg jaga front tuu..isk2..aku dengan si driver ni order nasi ayam  ade sate dengan air apa tah..xsedap lagsung air tuu..masam!!..Si bunga order Nasi lemak..Tp sbb servis lambt sempat lagi la mbr aku 2 org tuu jalan2 kt mall tuu...aku tgu je mkn siap..tp aku dlu yg santap sate tuu..huhuh..







Lepas kita org abis mkn...kita org pun nk balik la..Masa perjalanan balik ni..Si driver ni asyik cerita la pasal kwn2 dia..tp cara dia cerita sedikit pelik..hehe..bkn apa..cara dia cerita mcm aku dh kenal kwn2 dia yg kt jhr tu..Dr zaman dia stdy smpai la dia berhijrah ke negeri lain.. Tp mmg best cite cm tuu.duk gelak je dlm keta..


Dalam perjalan balik tuu..Si bunga nk tdo..tp nk kata dia tdo xpasti la..kejap bangun kejap baring..smpai kdg tu aku terkejut tgk belakang..waakaa.ingat hantu kot.. Tp rupanya dia seram sbb jalan kt situ bunyi cam menakutkan..biasala jln xlawo..kt segamat kot mmg cm tu..bila nk ok.ntahlahh...hik3..Lagipun Si driver bwk agak laju la...Si bunga ntah brapa kali ckp bwk slow2...ehehe.. Org kata bwk slow ni lg cepat ngantuk..bwk laju ni takk sgt..ntah ler...huhuh


Bila dh smpai area pahang..hujan turun renyai2.dan minyak lak tgl 2 bar je..Si driver bwk agak slow.80 jer...Sampai lah 1 kawasan tuu yg Si bunga ckp nmpk hantu...Duk bertengek atas divider.. huhu..Seram plak rasa tp wat xtauu la..tp si driver lak tanya mcm2..lawak plak rasa..tp mmg mcm tu klu jalan2 jauh..mesti ade sorg akan nmpk menda cm tuu.. kita tawakal jer la... huhu, baca yg apa ptut...






Di pendekkan cite walau agak pjg aku cite ni..smpai la kita org kt stesen minyakk caltex di Chini... Lepas je isi minyak..apa lg terus bwk laju...dlm 15 minit je smpai la kt umah aku di kuantan.. Lepas hantar aku balik diorg pn menuju ke rumah masing2... Tp dalam 1 hari mmg memenatkan tp lebih menyeronokkan.. Terima kasih sbb sudi ajak aku... Syg kamu...wakak..Aku syg nenek aku lagi la.. Huhuhu Akhir kata Berhati hati lah semasa memandu.. Salam


No comments: