Visitor Counter

Free Stuff

Followers

Monday, October 11, 2010

Bumi menangis...

Salam...


          Di ilhamkan seorang lelaki ala ala pondan yang bernama joe serta kekasih hatinya yang bernama eira..
aku tak paham kenapa dia bagi tajuk ini kepada semua orang yang dia rapat. sedangkan aku ada kt situ semasa tajuk ini dilahirkan.


Cukuplah dengan kata kata aluan dari aku ini. kita berbalik kepada tajuk kita hari ini. Bumi yang menangis, Apakah yang terlintas di fikiran anda bila kita bercakap mengenai bumi yang menangis. Secara tak langsung kita akan fikir tentang pencemaran yang berlaku di muka bumi kita.


Semua yang berlaku di muka bumi kita adalah hasil tindakan manusia itu sendiri. Kita tidak boleh  menyalahkan orang lain sedangkan mungkin kita penah melakukkan perkara yang sama. Kenapa aku cakap sebegitu sebab kadang kadang kita tidak sedar yang kita buang sampah merata rata tanpa kawalan.pembakaran terbuka tanpa kawalan. Sebagai contoh membuang sampah dari kenderaan.


Itu baru pasal sampah tidak termasuk pasal pencemaran yang lain.kalau nk cerita memang panjang sebab masa asyik cakap "cut" je kt aku..ades.. Cukuplah kita menyedari yang kita manusia biasa ini selalu melakukan kesalahan. Mungkin disebabkan terlalu banyak pencemaran itu terhasil lagh bumi menangis.Akhir kata dari aku " Majulah Blog Untuk Negara" Sekian W;salam...




1 comment:

Joe Black said...

erkk...kekasih aku eira?erkk...eira kekasih aku?erk...miahahahaa..:))