Visitor Counter

Free Stuff

Followers

Monday, January 17, 2011

Sakit itu penghapus dosa kecil...





Dari Abdullah r.a katanya : “ aku datang mengunjungi Rasulullah s.a.w ketika beliau sakit, lalu kusentuh baginda seraya berkata “ ya, Rasulullah ! demammu bertambah teruk.” Jawab baginda “ memang demamku sama dengan dua orang kamu.” Kataku pula, “ semoga anda mendapat pahala berganda pula.” Jawab baginda : “ semoga!” kemudian sabda baginda pula : “ tidak ada seorang muslim yang ditimpa cubaan berupa sakit dan sebagainya melainkan dihapuskan Allah taala dosa-dosanya seperti pohon kayu menggugurkan daunnya.”


Uhuk..Uhuk..Uhuk...itu cara aku batuk..kui3..dah berhari aku sakit ni..Mula2 dengan datangnye selesema..Selepas itu badan aku panas..dan skrg aku batuk serta pening lak..kalau batuk ni akan mengambil agak lama nk sembuh...tapi aku tetap keje walaupun keadaan badan aku tidak mengizinkan..sebab keje aku pun bukan berat sgt pun kalau nk cuti..lgpun sakit aku tidaklah seberat org lain..begitulah kebiasaan nye aku setkan di otak aku..kalau dulu masa kecik..punyla la liat nk gi sekolah..siap buat2 sakit lg..ades..nape la aku jd cm tu time kecik2..huhuh...


Aku lak jenis malas nk jumpa doc..malas nk ngadap doc tuu..kalau dia bg pun panadol..lebih kurang sama je dgn beli kt kedai..huhuh..kalau dizinkan ALLAH tu sihat..maka sihat la aku ni..Kalau sakit..sakit la aku ni..kita sebagai manusia cuma mencari jalan je cm mane nk sembuhkan..Yg lain terserah padaNYA..lagipun kita banyak petua dari zaman nenek dulu..


PETUA LEGAKAN SAKIT KEPALA


Setiap orang mungkin mengalami sakit kepala yang amat sangat akibat tekanan di tempat kerja dan sebagainya.Jadi untuk menghilangkan rasa sakit kepala itu, ambil tiga atau empat keping asam gelugor atau asam keping. Rendamkan dalam air suam semalaman. Minum air tersebut pada keesokkan harinya. Insyaallah sakit kepala anda akan hilang serta merta


So sekarang ni aku bertarung la dgn sakit pala ni..nnt balik nk try petua ni..aku ada gak baca blog mbr aku..mbr2 aku pun sakit..isk2..musim sakit ke apa..ke dia yg memberi virus ni... huhu..jgn marah..sebelum tu apa kata kita baca doa untuk sembuh dr penyakit...


Letakkan tangan kanan di tempat yang sakit dan berdoa dengan penuh keyakinan bahwa Allah SWT akan sembuhkan penyakit :

بِسْمِ اللهِ dibaca 3x

اَعُوْذُ بِاللهِ وَ قُدْرَتِهِ مِنْ شَرِّ مَا اَجِدُ وَ اُحَاذِرُ dibaca 7 x

Bismillah (3x) A’udzu billahi wa qudrotihi min syarri maa ajidu wa uhaadzir (7x)

Artinya :

Dengan nama Allah. Aku berlindung kepada Allah dan kekuasaan-Nya dari keburukan sesuatu yang aku dapatkan dan khawatirkan. Amin...

No comments: