Visitor Counter

Free Stuff

Followers

Saturday, January 1, 2011

Tahun Baru

Bila merujuk pada tajuk kat atas ni memberi banyak makna dan sebab bg setiap org..Tapi bg aku hanyalah perkara biasa yang akan dilalui oleh tiap2 manusia dimuka bumi ni..Bg setengah org..Tahun baru mungkin permulaan pada tiap perkara yang baru..Ada juga setengah orang Tahun baru adalah satu perkara yang begitu menyeronokkan..Setengah org ke??Tapi kalau tgk kt tv..tiap2 bandar utama di dunia pasti akan penuh dengan manusia yang sedang menunggu detik pukul 12 dan bunga api akan menerangi malam..Memang cantik tapi hanya seketika sahaja...


Kalau di imbas balik pada tahun2 sebelumnya..Perkara yang hampir sama juga berlaku pada tiap2 detik menunggu malam tahun baru..tapi kita lupa yang banyak perkara juga kita rugi pada tahun sebelumnya...Dan aku salah seorang darinya..Lupa apa yang kita lakukan pada tahun lepas..Jarang kita dengar ada orang akan menangis apabila tahun baru tiba...Menyesal atas kesilapan yang kita lakukan pada tahun sebelumnya..Jika kamu pernah dengar..Alangkah bertuahnya siapa yang mengenalinya..Sedikit sebanyak akan memberi kita satu pengajaran...


Pada kawan2 aku yang banyak menghadapi dugaan dan cabaran hidup Pada tahun lepas dan pada tahun baru ini kamu semua akan lebih matang dalam menghadapi cabaran pada tahun baru ini...Dan tak lupa pada yang pernah membantu aku..Aku ucapkan terima kasih yang tidak terhingga..InsyaALLAH aku akan balas suatu hari nanti..Begitu pula pada yang pernah menyakitkan hati aku dan pernah menyakitkan hati kamu..Aku maafkan dan meminta maaf..ini kerana aku hanya insan biasa yang tiap tahunnya usia meningkat..


~Di harap pada tahun 2011 ini aku akan menjadi seorang insan yang lebh baik dari pada tahun sebelumnya..Amin~


No comments: