Visitor Counter

Free Stuff

Followers

Saturday, June 4, 2011

Keje dulu2...

Bismillahirrahmanirrahim...Hari ini terasa agak begitu sunyi jer aku rasa..Ntahlah..Tak tahu nape rasa macam tu..Dan aku rasa hari ni aku seperti kejap je tidor tp puas..bagus jugak rasa macam tu..Biasa nak tido lebih jer rasa..hehe. Dalam pukul 11 pg td ada seorang member lama call..Dia ajak keje parkson balik..Sebab sekarang parkson tengah buat Warehouse Sale..Member aku ni baru abis stdy..

WareHouse sale ni mmg pnat gilerrr...Kenapa ko cakap mcm tu mie??..Haaa..Memang penat tau sedara..Bygkan 10 hari Keje Dari pukul 9 hingga pukul 10..Dan ada kadang2 Ada hari tu extend ke pukul 12 malam..penat boh..Kalau seorang seorang duk layan customer yang beribu2 tu..Sesak sana sini..Warehouse ni lain skit dari sale yg lain..Sebab barang yg dijual akan bagi diskaun 80%..Tapi tak semua la..Kalau dulu masa aku jadi supervisor cashier..Aku terpaksa buka kaunter jugak..Biasa supervisor ni tolong atau tgk je..tp warehouse sale ni perlu sebanyak mungkin pekerja...

Kalau yang cuti 2 kali seminggu tu tak dapat cuti..tapi ada yang ponteng..Mana larat nk keje mcm tu..berdepan dengan customer ni perlukan mental yang kuat..Lebih2 lagi customer yg tak peka dengan keadaan..Memang penat nk layan...Aku ingat lagi masa hari pertama perbukaan warehouse sale kt parkson kuantan plaza yang mana skrg dh tak apa2..Hanya berapa jam saja kaunter aku Dh tak muat dengan duit..Masa tu kira2 ada dalam 50K sale..Tu baru pg sampai tgh hari..Kalau sampai malam..Mau Parkson untung berjuta..tu pun sehari..Kalau 10 hari!! tak dapat nk kira la..Malas..Sebab tak berbaloi kira..ahaha

Cakap member aku..Warehouse sale dh start 2 hari kt mega..mesti penuh mega..Patut la jem jalan..Sapa2 yg nk pg mega tu..Kalau xder apa yg penting..Jgn pergi la..Jem tuu..Kalau naik mtr xpe..jalan kaki lg xpe..Kalau dgn keta,bas,lori dan lain2..Jgn lerr..Susahkan diri je..Tapi pada yang kaki shopping..Lantak ko la..ahahah~Best keje parkson atau bahagian jualan mcm ni bg aku 1 jer..Ko akan mudah org kenal..baik customer atau org yang keje kt situ..Dan 1 lagi..Bila ko shopping..Mungkin akan dpt keistimewaan..Kalau nk free gift tu insyaALLAH akan dapat..Hehe..

Keje mcm ni jugak kalau pergi mana2 ada je customer yg baik dgn kita akan tegur..belanja mkn..ajak main bowling..ajak karoke..Siap hantar balik rumah..perghh!!..ahaha..tp tu dulu..Rindu plak rasa keje masa tu..Kenal ramai org..Kalau org baik dgn kita pasti ada yg baik dgn kita balik..Walau pun ada yang akan tikam belakang kita..Tapi tu dah lumrah hidup kan..Sabor jer laa..Rindu pada bdk MST Golf..Nk test main Golf..Rindu nk buka pose dalam store..Rindu nk berjenaka dgn org back office..rindu nk ular pg karoke..rindu nk merempit lepas balik dr keje dgn kwn2..Rindu nk pg bank maybank nk check duit sale yg smalam..erkk..

Cukup la sampai disini sahaja celoteh aku hari ni..Terima kasih kerana sudi baca entry yg tidak seberapa ni.Terima kasih byk2..Jumpa lagi pada entry seterusnya lagi..Daaa...Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh.

No comments: