Visitor Counter

Free Stuff

Followers

Saturday, September 3, 2011

Akhirnya syawal pun tiba...

Akhirnya raya ke 5 aku buka kedai seperti biasa walaupun malas yg amat..heheh...Aku tgk byk blog asyik cite pasal raya..Maklum la syawal tu setahun sekali jer..Aku pun nk cerita jugak la skit2..tak byk..skit2 je..hehe..Alhamdulillah raya tahun mmg best seperti tahun2 lepas gak..Cuma tahun ni rumah ayah aku makin meriah..kenapa makin meriah mie??ok..aku cite perenggan kt bawah ni..Bohh! ayat skema.

Biasa tahun sebelum ni family aku tak pernah bako lemang..Tapi tahun ni bermulanye dengan idea aku..."Ejan!! raya ni kita bako lemang nk??"..Ejan tu abg aku...Aku pgl dia mcm tu..hehe..Dia pn ok je..Sbb dalam family aku dia yg selalu 1 kepala dgn aku...Mmg bako lemang ni leceh skit tp berbaloi kalau dh mkn nnt..Bleh mengalir air mata kegembiraan tu..huhu..Selain lemang,rumah aku ada juga ketupat,ketupat daun palas,Tapai..dan macm2 lagi..Kalau aku cite ni tak abis wooo..Mkn pun sedapp..Nikmat mkn pn klu cite mmg xabis..erk..

Ni la lemang nye..


Tahun beraya pun tak jauh mana2 pn..Dekat2 je..Jiran2 rumah aku ziarah...Sedara mara mmg duk dkt2 rmah je..xyah pg jauh2...Paling jauh aku pergi pn dkt rumah nenek aku belah mak aku...Kt kampung paya bungor atau pun megat..hehe..Atas skit dari bukit gambang resort tu...Walaupun makcik aku ajak aku pergi beraya kt Johor,N9 dan KL tp aku malas nk ikut..Penat duk dlm keta je tu..huhuh..Tapi nenek aku beraya jauh tahun ni...Dia sampai dungun beraya tu..rumah kawan pakcik aku rasanye..Terbaikk la nenek..ahaha...

Rumah kawan2 pun aku tak byk pergi kecuali di jemput..erkk..tu rumah awekkk org aku pergi la...Sebut je pasal awek..Ni aku nk cerita..Aku ni dptla call dr mbr aku time sek dlu..Dia call suh ikut dia beraya kt umah awek dia..Aku ok je sbb aku duk umah je time tu..Walaupun perut kenyang nk bagai apa ntah...aku ikut je sbb mengenangkan hari tu hari raya...hehehe..Tapi klakor plak aku rasa sbb masa aku beraya umah awek mbr ni..Bleh plak aku kena ceramah free..walaupun sebenarny aku dtg berdua tetapi seperti aku jer diceramah..Mbr aku diam membisu mcm tu rumah awek aku plak..Yg si ayah awek dia ni bertanya beribu2 soalan seperti aku ni BF anak dia...Adoyaii..Tapi xpe aku senyum dgn penuh bermakna yg ternyata sebenarnya senyum itu sedekah..Baguskan sedekah di hari raya ni...ahahaha..

Suasana Pg raya...

Bermaafan la kita sesama manusia

Abg2 aku dan ayah aku...

Ni sapa ni..iskk


kebanyakkan rumah yg aku pergi ni semua awek mbr2 aku..Umah adik2 terangkat aku tak pergi pun..Ingat nk pergi umah ayuni tu tp dia xbalas pm pn..Mmg bz kot..org fames mmg mcm tu..Kwan2 atlit dia semua dtg...Last2 aku juga kempunan..Ni dia dh balik ke KL..Pastu nk berangkat ke Dubai plak..Sian dia sbb xdpt cuti lama..ahaha..Rumah org lain klu tak dijemput aku malas nk pg kecuali rumah sedara mara...Huhu..Aku rasa ni sedikit cerita aku yg tak berapa yakin sgt..erkk..Eh2..aku yakin ini cerita adalah cerita kisah hidup aku di syawal ini..Huhu..Pada yg baru membaca blog aku ni..Aku nk mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN. Daaaaaaa...

No comments: