Visitor Counter

Free Stuff

Followers

Monday, January 31, 2011

Mimpi Indah...

Tidur itu bagaikan antara hidup dan mati..Tidur itu nikmat bagi manusia..Tidur itu juga adalah penglengkap hidup seharian kita...Mimpi adalah sesuatu perkara yang amat sukar nk ditafsirkan..berbagai mimpi yang akan kita alami semasa kita hidup..Dan mimpi juga adalah mainan syaitan..

Sudah 2 hari berturut turut aku bermimpikan 2 org gadis..setiap mimpi ada perbezaan nye..tapi kenapa aku boleh bermimpikan 2 org gadis tu..Hairan juga..sedangkan aku tidaklah memikirkan pasal mereka berdua..tapi mimpi itu cukup indah..Seperti aku tidak mahu terbangun dan aku mahu memimpikan mereka lg..

Seorang gadis aku tidak kenal kerana kami tidak pernah bercakap atau bersua muka..yang aku pernah adalah melihatnya dari jauh semasa aku bekerja di tempat lama dulu..itu pun ada seorang kawan yang tunjuk pada aku tentang gadis ini..Kawan aku yang jatuh cinta pada gadis ini..Dia selalu cuba untuk pikat gadis itu..tapi tak berjaya..

Seorang gadis lagi juga aku tidak pernah sua muka..pernah tengok dalam gambar jer..pernah sms jer..tidak pernah jumpa..Itu pun sebab salah nombor..Tapi dah lama aku tidak sms dia..Mungkin ada sumting akan berlaku kot...

Dan pagi ini..Tiba2 Mak aku bagi duit pada aku..Aku masa tu tengah terjaga dari tdo..Masa tengah mamai tu aku cakap yer jer..Bila dah aku btl2 sedar..aku baru ingat apa yang mak aku cakap..Aku dengar mak aku cakap yang Ayah sedara aku bagi...Cepat2 aku bangun nk tanya mak aku..tapi mak aku dh xder...Dia pergi masjid kot..

Adakah mimpi tentang 2 org gadis tu ada kaitan dengan duit yang aku dapat ni..banyak jugak..Apa2 pun hanya ALLAH jer yang tahu maksud mimpi aku itu...

Sebahagian dari mimpi yang kita alami mungkin adalah mainan
tidur(gangguan syaitan). Bergantung kepada waktu kita tidur dan kebiasaanya
mimpi yang benar selalu berlaku apabila keadaan kita tidur dengan nyenyak
terutama 1 jam selepas lena tidur sehingga sebelum waktu subuh.
Setiap perkara yang berlaku, berserahlah kepada Qada dan Qadar kerana Allah
SWT lah yang maha mengetahui. Wassalam.....:)

P/S~Joe and ira...Nnt kita kuar..Aku belanje mkn...



2 comments:

katak hijau said...

ok.. erkkkk.. hehe

Joe Black said...

ko asyik banje joe ngan ira je.. bila ko nak banje aku plak? erkkkk...