Visitor Counter

Free Stuff

Followers

Saturday, October 8, 2011

Aku, Penjual kuih dan Pulut panggang...

Assalamualaikumm dan salam sejahtera..Hari ini semua kecoh dengan kes bapa liwat anak yang baru umur 23 hari..tapi aku kt sini bukan cite pasal kes ini..Sebab kalau aku cite pun banyak org dah baca..Huhu..Berlagak ek ko mie tak nak cite isu semasa nie..Huhu!! Bukan aku tak nak cite just aku lebih tertarik pada apa yang aku rasa sejak pagi tadi sampai la petang ni baru aku nk buat blog nie..Jom kita hayati kisah pulut panggang..Lalala!

Kebetulan pagi tadi makcik aku beli la pulut panggang..Dah lama tak makan pulut panggang ni..Biasa dulu2 selalu sangat makan pulut panggang...Apa yang membuatkan aku tertarik nk cerita pasal pulut panggang ni adalah kerana penjual kuih tu sendiri..Kalau masa aku kecil dulu memang rajin sangat bangun time2 subuh ni..Lagi satu sebab nak pergi sekolah pagi kan..Masa tu umur dalam 10 tahun seingat aku...

Biasa lepas subuh selalu sangat tok aku yang belah mana aku tak ingat tapi biasa panggil tok..Dia ni penjual kuih..Dia time subuh2 mcm tu selalu jual kuih..Dengan membawa bakul yang berwarna hijau dan berisi macam jenis kuih dia akan pergi rumah ke rumah untuk mencari rezeki..Aku suka sangat kalau tok aku tu datang..Aku suke nk tgk kuih menda dia bawa..Selalunye pulut panggang mesti ada..kalau tak der aku frust sikit..eheheh...Kadang2 tu aku payah sangat bangun subuh mesti nenek aku*yang duduk dgn aku skrg ni*jerit la "emy!! tok dtg bawa kuih nii!!" Aku cepat2 je bangun nk tgk kuih menda ade..huhu,Tu helah nenek aku suh bangun tu...pandai nenek aku..bahahah..

Tok aku tu gangster tahu..Dia isap rokok jenis camel..Haaa..jangan main2 naa..Sambil isap rokok sambil jual kuih..huhuh..Rokok pucuk pun ada gakk..Tu  sebagai back up kalau rokok camel tak der atau pun nk  tukar rasa isap rokok lain kejap..hehe..tok tu mmg rajin arr jual kuih..mmg terbaik..klu dia pekerja dah lama naik pangkat tuhh..huhuh

Tapi sekarang ni tok tu dah lama meninggal..Sekarang pun dah tiada lagi penjual kuih dari rumah ke rumah...Jarang la nk jumpa..Kalau ada pun mesti kawasan kampung yang jauh2 dari bandar...kalau pergi kedai beli kuih pun dah jauh sgt berbeza harga dia...AL FATIHAH  untuk Arwah tok tu..Semoga roh dia tempatkan dikalangan orang yang beriman...


No comments: