Visitor Counter

Free Stuff

Followers

Wednesday, October 5, 2011

Indah hidup ni...





Assalamualaikum blogwalker sekalian...Ecehh!! baik lak dan sopan ayat aku kali ni..Manis gitu..hehe..Aku nk cerita sikit la hari ni..Aku nk cerita sedikt pasal hidup aku yang aku rasa bukan semua orang dapat rasa...Walaupun sebenarnya pasti setiap orang rasa...Apasal ayat ko ni mie macam tak betul je..tadi cakap tak semua rasa..Ni plak cakap pasti rasa..Lain berbenor bunyinya...Haaa!! Yg tu la aku nk cerita ni..Jom layannnnn!!!

Cerita bermula macam ni..Dalam berapa minggu lepas..Ada la seorang kakak ni..Dia sejak akhir2 ni selalu la jadi customer aku..Dia ada ambil no hp aku untuk tanya pasal komputer..Memang dia tak pandai sgt pasal komputer ni..Tapi aku ni pun bukan pandai mane..tapi setakat nak tolong tengokkan tu boleh la..Aku kenal akak ni sebab dia sungguh2 datang cc aku suruh repair pc dia yg dekat rumah tu..Tengok muka akak tu macam nak nangis jer..Akak tu Cakap Pc tu nk guna buat keje..Mula2 aku keberatan gak la sebab aku ni tak pandai sgt,So susah la aku nk tolong org...tapi akak tu dah berkali kali call aku..So aku pergi la...

Esoknya aku pergi la rumah akak tu..Sampai sana aku disambut oleh anak2 dia..Macam drama plak ayat aku...:p. So aku masuk la dan tanya mana komputer yang rosak tu..Aku tanya lagi apakah simptom2 yang berlaku pada pc akak..ahah dah macam penyakit plak..Akak tu cakap Monitor tu gelapp jer...Bila dia dh cakap macam tu..Secara automatik aku dh dapat tahu problem pc tu..Memang tak lain tak bukan..Ni comfirm masalah ram..Aku On pc tu..Aik!! ni monitor terus tak on..So aku check la..rupanye bukan masalah ram..tp kabel power belakang yang sambung ke monitor tu yg longgar..So..Bila dh kemaskan kabel power tu..Aku on la..tut! semua ok..tu je problem dia..Akak tu kaget!! sbb problem tu hanyalah pada kabel power yg longgar...

Selepas pada tu..Suami dia plak suh aku tgk2 kan lappy dia..ada je yang rosak..hehe..tp aku tak kisah semua tu..Sebab aku suke baby kt umah akak tu, comel sgt..Aku suke tgk..Lupa plak aku nk amik pic..huhuh...Dan disebabkan aku dh rapat dgn family dia..Aku macam dh jd tempat pertanyaan pasal komputer..Walaupun aku ni tak pandai mana..tapi aku leh cari sumber kt google..huhu..Dari situ saje aku turunkan ilmu dan aku dapat ilmu..Alhamdulillah..

Kemudian pada hari semalam..Akak tu minta tolong sgt2 kt aku suh amik anak dia yg sekolah kt tadika kemas tu...Tadika tu dkt taman guru sebelah dengan dewan mak kilau..So tak jauh mana la..Lagipun org minta tolong..Aku tolong jer laa...Aku pergi la amik anak dia dengan basikal aku tu..Sampai sana aku panggil la "Miraaaa...jom balik..mama suh amik ni.."...Mira ni malu sikit dengan aku tapi dia ni comel..Geram je aku rasa..pipi tembamm..ahaha..Aku pakaikan baju sejuk dia..Bawakan beg dia..Pakaikan dia helmet..Dan macam anak aku plak..huhu..Kalau aku ada anak nnt macam mane ekk..Huhu...

Pengalaman hidup itu indahkan..Walaupun kita ni akan melalui kesusahan dan kebahagian..Ia tetap akan jadi sebahagian hidup kita sampailah akhir hayat kita..Ramai mana ek manusia atas bumi ni yang hargai setiap pengalaman hidup mereka..Adakah aku salah seorang darinya...?? :)

No comments: