Visitor Counter

Free Stuff

Followers

Saturday, October 1, 2011

Susah berbenorr nk cuti..ahaks!

Cuti tu adalah satu kemestian bg manusia jika terlalu kuat bekerja..btl ke aku ckp ni..ahaha..tapi tu cuma kata2 dari aku je kot..dari org lain mungkin lain maksudnye tapi bg aku..???Haaihhhh...keluhan aku saban hari berganti..semenjak bulan september lagi kami tak jd2 pergi bercuti...Apa masalahnye mie??Masalahnye mmg banyak..Bila dh jadi plan tiba2 cancel plakk..Cer cite mie...!!..ok2 aku cite..jom kita  Layannnn!!!

Bermulanye macam ni..Dalam pertengahan bulan september aku cakap la dgn bro aku nk pergi jalan2..,Bukan apa aku memang dh lama teringin nk pergi jalan2 jauh ni..sebelum ni susah sgt nk jalan jauh..Banyak lg dalam list aku nk pergi sane sini...Kalau time kecik2 tu byk pergi jalan..tp tu la kan..Masa kecik..bkn tahu apa sgt...So,abg setuju la..Dalam berapa hari tu dia ckp nk pergi bukit merah..Ok aku setuju...Plan2..tp tak jadi plak sbb tunang dia kena niaga...So tunda plak..Plan lagi..tukar tarikh..plan2..tunda lagi sebab xtahu sebab apa...aku rasa sudah brapa kali tunda tu...aku sabor jer laa...

Ok pastu awal bulan oct ni tukar plak plan...Nk pergi Langkawi..Aku mmg jenis ikut jer..kalu pergi france pun xper..ahaha...plan la lagi...Yg ni macam comfirm gila baban laa org ckp..sebab semua cost dh kira..Mula nk pergi dgn keta..ok..kira2 byk gak cost dia dan ada susahnye..Pastu masuk plak flight...kira2..cost flight murah skit dr keta sbb mudah,nnt tak perlu terhegeh hegeh nk naik ferri..nk tgu lg kan..ok masuk website firefly,air asia dan mas...tgk kt firefly..penerbangan dari   kuantan ke kuala lumpur plak xder lagi...sebab firefly 30 oct baru ade..tak kan nk tgu sebulan kot..tgk airasia plak..xder plak penerbangan dari kuantan ke KL..so amik la mas...Tapi mas mmg mahal la..situ je dkt rm1k++..so dari kuantan guna mas sampai KL..Dari Kl plak amik air asia..sbb firefly punya penerbangan pada tarikh nk pergi tu xder...tapi air asia mmg murah la..Rm700++ je dari kl ke langkawi..tu semua penerbangan pergi balik...


Semua dh plan baik punya...Cuma nk byr tiket jer...Bilik kt langkawi dh booking..then esok bru plan nk byr tiket kapal terbang..Mula2 mmg nk pakai sorg sbb tunang abg aku tu xde teman bilik..Ni pun 3 org je nk pg..Yg adik aku sorg lg tak nak ikut klu kakak dia tak pergi..Gitu plak perangai adik aku sorg tu..Nk cari sorg atau dua org..Semua support ni bkn suh byr sekali...tapi seblum tu aku ajak la mbr aku joe n ira tu..Joe plak ade hal..Sbb klu dia ikut..Ira pun ikut jugak..Situ dh ade teman..tapi nk buat mcm mane..masing2 ade hal..Yelakan aku pergi cuti time org bekerja..masing byk yg keje..tp time mcm ni la syok sbb xder org sgt..hehe..so aku buat la status kt FB nk cari sorg atau 2 org tp xder org plak nk ikut..mungkin semua takot dh tidak percaya kot...kemudian abg aku n tunang abg balik..Then bila balik je Abg aku call plak..Cakap adik tunang dia nk ikut dgn awek dia..So cancel booking flight..

Tak lama kemudian abg aku call plak..ckp adik tunang dia tak jadi plakk..Kt situ aku dh serabut...Iskkk..Macam2 hal la...Dh plan mcm2..Dh xder mood nk pergi jadinye..So pg td abg aku call..Dia cakap..kita pergi naik bas jer la...Aku ckp ok jer.."tapi dalam otak aku fikir..Takot tunang dia tak larat je.."ahahaha,So skrg ni aku tunggu jer apa abg aku buat..klu xjd..maka xjd la..klu jd..maka jadi la...Susah btl nk bercuti kan...Aigooo..

Agak2 dpt ke aku sampai sini..Sob

No comments: