Visitor Counter

Free Stuff

Followers

Tuesday, October 4, 2011

Fine..fine and fine..hehe

Okkk fineee!!!..cuti aku cancel..Ntah bila plakk nak jadinye....Sedihhnyeee...dah lama aku idamkan percutian yg  menarikkk...Mugkin bkn rezeki aku..Sabor jer laaa...huhuh..Aishhh..penatnye badan ni..Asyik keje balik kul 12 malam je..paling awal pun kul 11 malam...Mungkin ada yg tanya kenapa dan keje apa sampai lewat malam ni..Kalau nak tahu la..aku ni keje cc jer..gaji kecik.hihih..tak besor mane pun..setakat duit syiling tu byk la..ahaha..

Sebut pasal cc ni kan..ehh!! cc tak tahu??ok2..cc tu singkatan pada cyber cafe..Mesti ada yang biasa pergi cybercafe kan..Ok! berbalik pada aku sebut pasal cc ni..Aku dikatakan terlepas peluang untuk mendalami perniagaan cybercafe ni..Apasal plak ko ckp macam tu mie??Macam ni..Antara 2 bulan lepas la..Ada satu cybercafe nk dijual dengan harga memang murah..ni mmg macam goreng pisang panas..Sebab cc tu dijual dalam harga rm30k je..

Ehh mie..Rm30 tu kan bykkk...Memang la banyak kalau setakat buat makan je hari2..tp kalau dh dpt perniagaan mcm ni mmg untung..Lokasi cc yang nk dijual tu terletak kt semambu...!! dkt jer..cc tu biasa aku tgk sbb leh kata byk kali lalu sane sbb nk pegi mkn char kueh teow atta..CC tu kt belakang jer..Mengikut cakap member aku yang terlambat cakap kt aku tuu...CC tu angaran income sehari dalam rm1k..Bykan..kalau 30 hari??30K kan..situ saje dh leh cover balik cc yg ko beli tu...T_T , Lagi satu kedai tu tak byr sewa..Dia hanya perlu byr rm500 untuk koperasi apa tah..Aku pun tak fahamm...

Tokey cina tu jual cc tu sebab dia terlalu bz dgn projek dia yg dia mmg uruskan..So member aku ni keje sane..Memang tokey dia jarang sgt balik atau tgk2 kan cc tu..Dalam sebulan tu mungkin sekali je dia balik..Mungkin antara sebab tu tokey dia jual cc tu..Member aku tu pun 1..apasal lambat sgt ckp kt aku...Waaaaaaa!!!

Sedih2..tapi aku pasrah jer...dan bukan rezeki aku...Ingat nk tambah duit lagi..hihih...Mungkin ALLAH dh tetapkan aku rezeki yg lain kot..Masih ada byk lagi perancangan yg tidak sempurna lagi..Sesungguhnya kita perlu lah berusahakan...Atau pun mungkin kita banyak merancang tapi tidak pernah berjaya lagi..Jangan risau ALLAH nak uji kita je tu..Sbrla yer..Bukan untuk aku sorg je ni..Untuk mereka2 yg lain juga...Amin


No comments: