Visitor Counter

Free Stuff

Followers

Monday, November 1, 2010

1 November dan kejadian seram...

Salam...


wahhh! dh bulan november la..cepat jer masa berlalu..lg sebulan nk tahun baru..pehh! umur dh meningkat..kawan dah byk kawin..aku bila lagi..wakaka... lmbt lg kot..aku bkn jenis nk cari sgt wanita2 ni..ayat jer lebih tp tak kemana jugak..huhuh...Kali ni aku nk cerita menda seram sikit yang berlaku semalam jer... ingat nk wat muzik seram je kt sini tp xlehh kot..ahaks..


Semalam seperti biasa aku ada main futsal dalam pukul 11 malam.. dalam perlawanan tu dengan team yang digelar team LOL... laughing out loud ke?? ntah ler..sbb org pgl team diorang mmg dh cm tu..isk2..macam2 la... Dalam perlawanan tu team kita orang kalah setelah team kita orang telah tinggalkan team lol dengan jaringan 4-0. Kenapa jadi macam tu ek.. Sebab penjaga gol team kita telah mendapat panggilan mengatakan yang teman sekerja dia kena rasuk dengan hantu???? Bila dh dengar macam tu kita orang cepat2 je nk balik tp sebabkan masih ada 30 minit permainan berbaki..kami pun main lagi..


Kami main dengan hati yang tak tenteram sebab memikirkan kejadian itu sebab kalau nak ikutkan kawasan kampung aku tu dah lama tak der menda cam tu..ermm... setelah kami tewas dengan jaringan 6-4 kami pun bergegas balik ke rumah yang berlaku kejadian itu.. masa sampai itu bulu roma dah meremang kerana terdengar jeritan budak yang dirasuk hantu hutan.. masa sampai tu dah ada 2 orang yang dah biasa dengan kejadian yang biasa berlaku itu.. Bila tengok time tu dalam 6 orang pegang budak itu. 4 orang pegang kaki, 2 orang pegang tangan.. Tapi hantu tu punyalah gagah nya.. Yang member dengan berat 100KG pun boleh terangkat dengan hanya pegang kaki jer.. Sedangkan budak yang kena rasuk itu baru umur 14 tahun.. Badan kecik jer..isk2..


Macam macam cara digunakan untuk mengeluarkan hantu yg menyampuk budak kecik tu..kecian plak aku dengan budak tu.. Dengar dengar cerita dari kawan duduk dengan dia.. Pada waktu siang dia dh kena dah tapi yang klimaksnya malam.. Bermula waktu petang dalam pukul 6 lebih cam tu..time petang tu budak tu asyik dengan Hp je.. Kalau ada awek call jer dia jenis duk celah celah pokok..celah2 semak..aku pun hairan gak dengan kelakuan budak tu..wakaka... mungkin asyik duk celah2 pokok kt tepi umah tu kot.. Datang lah hantu hutan tu..isk.. tapi dulu time aku budak2 memang selalu duk main kt hutan tu.. Main khemah2.. main pondok2..siap wat umah atas pokok lg..class gitu..huhuh...


Masa orang yang berpengalaman membaca ayat kursi.. hantu tu asyik ckp "pergi kau!!" Ko jangan ganggu aku!!..Budak ni hak aku!!" Kandang tu di bagi air  yassin pada budak tu tapi hantu ludah balik siap ketawa mengilai lagi.. hihihihihihihihi!!!... Hantu tu asyik sumpah seranah je pada orang2  kt situ..Aku kt situ rasa nak tampar je budak tu tapi nasib baik hantu tu yang cari pasal.. orang2 lain asyik bertukar tukar orang untuk pegang kaki dan tangan budak tu.. lenguh jer  tangan pegang budak itu.. Dengar kata tok bomoh tu banyak yang masuk dalam badan budak tu.. Bila yang lain kuar ade lakk hantu lain masuk.. huh! siot punya hantu... Dalam sejam hantu tu xkuar lagi..memang kuat hantu hutan ni... Seorang pakcik tu cadang suruh panggil tok bomoh kampung sebelah.. dua orang pun pergi dengan menaiki kereta ke kampung sebelah..


Dalam masa menunggu tok bomoh yang sorang lg datang.. yang lain cuba lagi dengan membaca surah kursi.yasin.. yang member2 aku ni pulak buat lawak bodoh dengan minta no ekor..ciss!! amik kesempatan.. tapi yang lagi lawaknya hantu ni cakap "kau jangan sebut pasal nombor..arghhhh" aku dengan member aku duk gelak jer... wooii!! mana aci amik kesempatan..kurang asam btl..wakakak... Aku dengan member yg lain duk borak la kt tanah.. Sorang member aku yang bernama sedi ni tegur2 dengan didi, palie, semie pastu aku.


Sedi~"hantu tu asyik cakap formal jer macam "jangan, tidak,..semua ayat skema jer..
didi~"tu nasih baik skema.. kalau dia speaking macam mana.. Sapa nk jawab?tok bomoh bkn sekolah sangat..
semie~"of cos, all rite, thank you.. wakaka...
Aku~:ehh! tadi hantu tu ada sebut "OK" kira ok la tuu lehh speaking.. huhuhuu
Didi~"iskk mie.. ok tu kira nasib baik je.. tu pun budak tu yg reti sebut.. kalau yang dirasuk budak yang baru balik dari london memang aku biar je..sebab aku xsekolah sgt pun...wakakaka...


Pastu dengan tiba2 tingkap tertutup dengan sendiri je..angin xder..semua duk diamm...pastu gelakkk...wakakaka... kawan dengan budak2 bengong memang mcm ni.. mulut masing2 xnk jaga..tp kelakar gakk..wakaka...


Tak lama lepas tu datang la tok bomoh dari kampung sebelah.. Tok bomoh tu baru je turun dari kereta tapi hantu yang duk dalam badan budak tu ckp "Sapa datang tu!!..Suruh dia pergi!!..aku tak nak dia naik" Baik ko pegi.. Jangan kacau aku.."!!!.. Perghh!! tok bomoh ni bukan calang2 orang.. Belum apa2 hantu tu dah takot.. Memang respect dia la... Semua duk cakap2.. Belum apa2 dah takot..tadi punya la berani hantu ni.. Tok  bomoh tu apa lagi duk jerit kat tanah.. "Kau tahu sapa aku ni!! Baik ko kuar dari budak tuu seblum aku naikk nnt ko sakit"..


Selepas tok bomoh cakap macam tuu tok bomoh pun berjalan keliling rumah.. Yang kita orang tengok je la gelagat masing2..ehehe.. Selepas abis dah keliling rumah..tok bomoh pun naik..Yang hantu ni pun "arghhhhh...hihhihihihihihhi.."!!..  apa kejadah dia duk buat macam tuu..iskk.. Tok tu pun dtg dengan duduk dekat dengan peha..antara kaki dan badan... Dengan membaca surah al fatihah..tok tuu pegang dia.. hantu tu asik cakap sakit.. suruh kuar xnk kuar.. kadang2 cakap nk kuar..tapi xkuar kuar gakk..iskk... mmg jenis hantu or setan yang banyak tipu helah nya...Agak lama tok tu berlakon dengan hantu tu... suruh kuar xnk kuar..tok tu turun balik dan pegi ke keta..dia amik 1 menda panjang,bersalut kain kuning.. mungkin itu senjata dia..


Pastu dia naik balik... Dengan membaca surah.. Dihentaknya senjata tu ke lantai..hantu tu jerit kesakitan.. Bila suruh kuar dia ckp nk kuar tapi tok tu dah biasa dengan tipu helah hantu tu.. Dihentak lagi senjata ke lantai.. Bergegar rumah sekali dengan jeritan hantu tu... Lepas tu tok tu picit jari kaki budak tuu... Hantu jerit"jangan sentuh!! tu tempat aku!!.. Agak lama la adegan tu berlaku sampai aku sendiri tak larat nk cite dh ni..adess... ngantuk pun ada lg.. sampai kul 3 pg gak semalam...huhuh... Sebab masa aku balik tu  tak abis lg tuu..Dh tak larat nk tunggu.. Apa2 pun setan mmg pandai dalam menipu kita yg bergelar manusia ni.. so kalau nk gi mana2 tuu baca2 surah apa patut.. jgn main langgar jer..tu petua orang2 tua.. Sekian wasalam... amin...




http://www.youtube.com/watch?v=4NhQzd3VkDc

1 comment:

Joe Black said...

aku rasa tu antu tok bomoh tu la...dia saja suruh antu dia rasuk budak tu pastu konon2 dia bole ubat la...erk..