Visitor Counter

Free Stuff

Followers

Saturday, November 13, 2010

Sabtu yang bosan...



Hari sabtu....
aku wake up agak lambat hari ni..
sebab semalam tiba tiba
dalam kul 12 mlm..
ayah sedara aku bawak balik nasi ayam banyak..
dari mana dia dapat aku tak tanya lakk..Dalam 20 bungkus ada dalam tu...
Ada yang dah bau semacam agaknya...
Dia wat parti tak ajak aku ke..iskk..
terdetik kt hati aku...

Aku wat kuar semua nasi ayam yg berbungkus tu..
aku asingkan ayam,nasi,kuah lada,sup dan timun timunnya...
nasi aku asingkan dan letak dalam periuk nasi..nk penuh dah periuk tuu..
walaupun dh pakai yg big sekali..

Dah siap asingkan semua nya...aku panaskan nasi..
Ayam lakk aku goreng semula...
terer gak aku masak ni..
bleh masak nasi ayam..fuyoooo...erkk
Sambil goreng ayam tuu..aku mkn sikit2 ayam tu..
last2 tinggal skit jer..wakak.Lagi pun aku dh kenyang sebab dah mkn dgn joe dan kekasih dia..
tapi dh kenyang cam mane aku lehh byk abiskan ayam tuu..iskk..
pewot apa aku ni...

Last2 aku rasa cm malas..aku buang sup tuu..sbb aku pikir..
sapa yang nk mkn nnt..aku tak mkn sgt sup nasi ayam ni...
biasa aku mkn pun..aku amik skit je sup tu..
buat2 basah skit nasi ayam tuu...
sebab orang ckp tak elok mkn kering2..
bila dh settle..aku pun nk tito la..penat..yela..masak katakan..
huahuahua...
Akhir kata dari Mie..
Majulah memasak untuk diri sendiri..

erkk..aku lupa lak..aku nk cite hari sabtu..bkn cite psl nasi ayam..iskk...
jgn mie..jgn lari tajuk..kang joe black ta paham..
muehehe...aku bangun dan celik sekitar jam 11 am..lg awal dr katak hijau..bagus ko mie..muehehe..aku pikir jap..nk bgn ke tak nk ni..nk kua pun malas ni...iskk.."mie bgn mie...jgn biarkan anda diselubungi gebor" Gebor ni orang phg biasa ckp..tak tahu la ada orang lain apa lakk...

Aku bangun terus mencapai tuala ku yg buruk itu... lalu pegi mandi...lepas mandi..aku tgk dlm tudung saji..."aikk mana nasi ayam semalam mak" 
mak~"nasi ayam semalam dh basi"
ehh..bkn ke dh panaskan smlm.."
mak~"panaskan pun nk basi jugakkk..lgpun ko xpanskan btl2..bwh je panas..atas sejuk..ptt la basi"
erkkk... medal yg telahh di anugerahkan smlm kerana terer memasak telah di tarik balikk...
baru je ada angan2 nk mkn nasi ayam pagi2 ni...iskk...aku pun mkn ayam je la..smbil mengenangkan nasi ayam tuu..

Lepas tuu...aku layan lakk cite kartun di TV..aku mmg suke kartun..wakak...layan je la..dh tak reti nk wat apa...duk sejam tgk kartun..baru aku gi salin baju..dh kering bdn aku..huk3..lepas tu aku gi panskan enjin motor aku...aku ingat nk pusing2 kg..baru je jalan skit..ada bunyi pd motor aku yg tak brpa best..aku tengok2 bahagian pada rantai dh jd tajam..apa menda org pgl..time aku nk tulis blog dia jd tak ingat lakk...

Aku pergi la bengkel usop..aku tanya dia brapa kena ni..dia cakap..Rm38..aku pun ckp ok la..duit dh tak dok..sian aku..nk tak nak..aku kena la settlekan motor aku..nnt tak jalan aku bila tak kala boring..dh settle hal motor nya..aku nk pegi cyber cafe rakan muda...main free je.. org tak ramai..huhuh..sampai la aku kt sini...tgh wat blog ni..iskk..

*Menda yg aku cite hari ni adalah yg terbowink sekali...ahahaha..sbb tu aku ckp "Sabtu yg bosan"muehehe


1 comment:

Joe Black said...

pewot apa ko ni...ko ni bkn kategori muda dah ni...ko ni kira rakan tua...erk..