Visitor Counter

Free Stuff

Followers

Thursday, November 18, 2010

Dia dan Aku..

Dia


Cantiknya wajah mu bila aku merenung mu seperti bidadari..Tiada Cacat celanya..Itulah Kurniaan ALLAH swt...Tidak puas aku memandang mu...Berdegup laju hati aku..Adakah itu Cinta..Cinta yang membuatkan seseorang itu mampu melakukan apa saja demi yang tercinta..


Aku


Tiada apa yang istimewa..Hanya insan biasa yang tidak punya rupa..Jika melihat aku pasti sesiapa akan berpaling...Banyak cacat celanya...Tapi dia pernah berkata pada aku "awak jangan risau..saya tetap sayang awak..Aku bersyukur atas pertemuan ini..Terima kasih Kepada Mu Sang Maha Pencipta..


Dia


Kata-katanya sentiasa mempunyai erti dan kasih sayang kepada sesiapa yang dia bercakap..Kata-katanya seperti Kata-kata seorang pemimpin..Kata-katanya akan membuatkan orang tunduk dan dengar dengan telitinya...


Aku


Kata-kata aku sentiasa kosong..Tiada erti langsung..Hanya penuh dengan kata-kata yang membuatkan orang ingin menutup telinga..Tapi Dia sentiasa senyum dan ketawa bila aku berkata-kata..Pasti dia akan kata pada aku"awak cakap la lagi..saya nak dengar suara awak"..


Dia


Jika dia berjalan dengan aku..Hanya aku saje dia akan lihat..Tidak matanya melarat kemana mana...Dia akan bagi tumpuan pada aku..Hanya aku saje dia lihat sebagai panduan perjalanan..


Aku


Jika aku berjalan dengan dia..Mata aku melarat melihat gelagat orang lain..Mata aku seperti terkeluar bila nampak yang seksi meksi..isk2..Tapi dia akan berkata pada aku "awak..awak lihat sapa tu..jika awak nampak yang lebih baik dari saya..awak bagitahu yer.."


Dia


Seperti matahari yang sentiasa memberi pertolongan pada yang memerlukan..Dia tidak memerlukan keizinan untuk menolong orang lain.Tanpa perlu disuruh dia akan membantu..Itulah dia yang aku kenal..Penuh dengan kebaikan..


Aku


Seperti bumi yang ketandusan.. Sentiasa memerlukan perhatiaan.. Aku sentiasa meminta bantuan orang lain..Jika ada yang meminta bantuan dari aku. Aku sentiasa memberi banyak alasan..Tapi dia si matahari akan berkata pada aku "Jangan risau awak..Saya akan sentiasa tolong awak..Walaupun saya kehabisan tenaga saya"


Sekarang..Dia sudah tiada disisi aku..Tidak kelihatan lagi bayangannya..Tidak kedengaran lagi suaranya.. Aku rindu pada dia..Kenapa aku tidak seperti dia semasa dia ada..Kenapa aku tidak hargai dia..Kenapa aku melihat orang lain dari dia..kenapa aku...kenapa aku seperti seorang manusia yang penuh dengan sifat ego..Kini dia sudah pergi meninggalkan aku..Pergi untuk selamanya..

No comments: