Visitor Counter

Free Stuff

Followers

Tuesday, November 23, 2010

Memory in Da School...

Assalamualaikum...


Subuh ni aku terjaga kerana hasil dari kejutan mimpi aku..Mimpi aku berkisahkan tentang waktu sekolah dulu..Rindu aku pada kenangan tu..Kenangan yang mungkin akan aku ingat sampai Mati..Bila aku sedar dari mimpi tu..aku terus bangun untuk solat subuh..Sesudah selesai Solat, aku ingat nk tdo balik tapi otak aku duk imbas kembali kenangan masa sekolah..Aku amik keputusan nak scan dan upload foto-foto yang ada masa sekolah dulu..Dah agak lama foto-foto tu berselimutkan habuk dan sawang di dalam kotak kenangan abadi aku...Bila imbas balik detik itu..aku akan ketawa keseorangan..hah! mmg aku rindu pada masa dulu..Jika aku punya kuasa untuk kembali pasti aku tanpa pikir dua kali untuk kembali..Waktu yang mengajar bagaimana hendak hidup dalam dunia ini..Pada masa itu la waktu dimana kita harus memilih kerjaya kita dan hala hidup kita...


Kalau aku jumpa balik saki baki kawan kawan aku kt sini..Pasti aku akan ingat secara auto tanpa perlu di tunggu proses nya...Ada sekarang yang sudah kawin..Ada yang sudah tiada dalam dunia ini..Ada yang berjaya dan ada juga yang kurang berjaya..Kalau masa sekolah dulu masing ada gaya tersendiri...rambut,pakaian..pasti ada gaya..ahahaha..aku diantaranya..kalau bab pikat bdk pompuan mmg kurang skit aku..tapi kalau time sekolah mmg byk adik...Biasala,adik angkatkan..ada yang kekal sampai skrg..ada yg senyap jer..ahaha...Kalau bab cinta monyet tuu..jangan cakap ar..mmg banyak..Dari sekolah rendah lg..erkk...gila arr...


Sekolah rendah aku bersekolah di Sekolah kebangsaan permatang badak..Dari Pra sekolah sampai darjah 6..kalau nak ingat balik masa tu agak susah sikit la..biasalah masa kecik2 ni tak brapa ingat sgt..menda nk main jer keje..keje sekolah tak buat sgt..ahaha..tapi yang aku ingat kena cubit sampai mengelupas kulit tu ada...cikgu sampai tarik side burn tu sampai terangkat badan2..nakal aku ni..aku ni masa ni asik sakit jer..kedatangan ke sekolah pun kurang...sian aku kan..ehehe..Pernah satu masa tu..Budak perempuan main lompat getah tuu..Aku apa lagi gi lompat sekali..Last2 getah tu putus..Menangis budak tu.,.aku wat xtauu jer..Lama sikit mak dia dtg..mentang mentang la rumah dia dekat dgn sekolah..mak dia marah2 aku..Aku wat xtauu jer...Cikgu ntah brapa org duk halang mak perempuan tuu..Ala..anak manja katakan..ahahaha...tu antara kenangan masa sekolah rendah..ehehe..Upsr aku tak la bgs sgt..dapat 3A jer...


Sekolah menengah aku sekolah di Smk paya besar..Dari Tingkatan 1 sampai tingkatan 3 jer..Aku ingat lagi masa mula2 nk masuk sekolah tu..Ada kakak pengawas jaga la pintu pagar..Aku, kembar aku dan mak aku jalan macam biasa..Tapi akak pengawas duk cakap..


Pengawas~Ehh! kembar ke dua orang ni...
Mak~a'ahh..Kembar ni...
Pengawas~Ala Comelnya...sambil jerit..
Aku~eerkk...Gila ke akak ni...iskk..


Kalau masa form 1 ni..Orang kata time malu2..Aku masuk kelas 1 Dedikasi..Kembar aku 1 Fikir tak silap aku..Kalau form 1 ni tak banyak gakk aku ingat..cuma time ni aku aktif dalam silat gayung zahir 9..wakil sekolah..menang no 3 jer..huhu..ok la tuu..antara terkuat..akaka..form 2 pun sama..masih aktif dalam silat..dan thn ni aku join kadet polis...Masa tu abg aku yg mengajar budak2 junior..kembar aku pun sama..dia masuk kadet polis..Semua orang kenal aku sebab aku adik pada pengerusi kadet polis dan kembar pulak tuu..iskk..mmg unik kan kembar ni..ahahah...


kalau bab cintan masa sekolah ni memang aku ingat jer...Masa tu form 3..Dia sebelah kelas aku je..Aku kenal dia sebab dia kawan rapat dengan kembar aku..mmg dia seorang yg cantik..ramai minat dia...tapi aku yg paling mencuri hati dia..ayat kena power beb..ahahah...klu time aku tuu..Public phone n phone rumah mmg jd alat jiwang..time tuu hp mana fames lg..nokia 3310 pun kuar thn 2002..masa tu 2001..iskk..kalau kat sekolah aku tak tegur sgt dia..sbb biasalah ramai kaki tengok..balik sekolah  main lambai atau nak naik bas tuu sempat lagi bye2 dia..ahaha..Kita orang selalu stdy sama kt rumah aku...Aku bukan stdy sgt..tapi duk tgk dia..ahaha..Dia terer mate..Aku terer BI..dia yang cakap la..mmg result Bi aku ok skit..ekeke..Tapi kerana dia lah aku kena pukul kt sekolah..Gara2 diaorg cakap aku kacao dia..padahal dia awek aku...Esoknya aku lakk bwk geng aku..mmg silap la pukul aku...belum pukul lg diorg dh lari...tau takot..awek aku xtauu aku kena pukul sbb aku rasa menda kecik je...Aku clash dgn dia pun secara tiba2 tanpa masalah..mungkin dh muak kot..ekeke..biasala cinta monyet..blom masuk beruk lg tuu..ahaks...Pmr aku ok je..xbyk A tp boleh la..Tapi yg penting result aku lg ok dr Ex awek aku dan twin aku..aahhaha..Malu ex awek aku dgn aku..padan muka dia..ahaha


Lencana Sekolah SMKPB









Lagu sekolah

Kesungguhan menuntut ilmu
Harmoni sesama insan
Itu harapan suci, cita menggunung tinggi
Insan yang terpuji

Kecermerlangan pendidikan
Berilmu, Beramal, Berbakti
Rukun Negara kita kemuncak cita jaya
Bergema di angkasa raya

Tiga warna bersatu
Biru teguh berpadu
Merah kea rah maju dan jaya
Kuning taat setia

Kecemerlangan kemajuan
Berilmu, Beramal, Berbakti
Penuh azam dan cita, bersemangat waja
Pendidikan sempurna - 2X







Abis Pmr aku dipindahkan ke Smk sungai isap..Sepatutnya aku dapat sekolah teknik kuantan tapi twin aku pun dapat sekolah teknik muadzam shah..Last2 aku bg la twin aku yg pergi..bajet xckup kata mak dan ayah aku..Aku bakar surat kemasukkan ke sekolah teknik..tak per..aku sekolah biasa ja..huhuh...Kt sekolah ini yang paling banyak memori indah...huhuh..Form 4..aku masuk kelas 4 Bestari..Kelas pertama yang amik subjet Acc,Addmate dan pd..Ni aliran sains sastera kot..tak silap aku lg la..menda dh agak lama..xingat sgt..hehe..Kelas pure sains xder lg time ni sbb sekolah baru...Bila dh jd senior ni mmg best..sbb org mudah kenal..dan diberi banyak tanggungjawab oleh guru..Kelas aku ni tak ramai dalam 10 perempuan 10 lelaki..cukup korem org ckap..ekeke...Aku,kamarul,Akmal dan jeff...ni geng kaki jalan gakk..yg lain gengg sivik..kalau geng aku jalan2..comfirm kelas yg aku lalu semua tgk luar..aahaha..sunyi jd kelas tuu..pastu adala yg tegur.. Hai abg mie..hai abg kamarul dan lain2..ahahah..lawak btl..Aura tu yg penting..erkk..bkn nk poyo..tp tu hakikat..ekeke...


Smk Sungai isap






Kat sekolah sungai isap aku masuk kadet polis dan aku juga la yg handle semua tuu...Alhamdulillah..hasil dr didikan aku kadet polis pada tahun tu berjaya..ada yg wakil pahang..dan tak silap aku baru2 ni wakil malaysia dalam acara menembak..menang pingat emas sukan komanwel..bgs2..bangga aku..mmg sekolah tu antara yang menjadi kenangan pada setiap orang...Aku rasa sampai sini je la ekk..dah malas nk taip..huhuh...w'salam...


5 Bestari dalam kenangan

1 comment:

ribenaPeaceGurl :) said...

sy pown windu SMKSI!!!
uhhuhhu
kenangan pling BESH!