Visitor Counter

Free Stuff

Followers

Monday, November 8, 2010

Pedih Dan Redha..



Salam..

Disebabkan Keletihan yang amat sangat selepas pertandingan futsal peringkat kumpulan..Aku fikir nak tidor la kejap dalam sejam.Baru je aku tido dalam 30 minit,tiba tiba hp aku berbunyi "hahaahahah hehehehe..eee...." (tu gelak shin chan tapi orang ingat hantu)". Aku pun capai la hp aku.."ada msg" aku tekan dan baca.. "salam. mie ada katne ni?XX ada kt kuantan ni.."Aku agak terkejut dan hati aku berdebar" Nape lak XX aku ni tiba tiba ada kt kuantan ni..Aku balas la "w'salam. mie ada kt umah..nape?"aku agak ngantuk lagi..aku tido la kejap balikk...

5 minit kemudian bunyi lagi hp aku.. "XX ada kt megamall ni ni. ingat mie ada cni. xpelaa"..aku balas balik.. "nape?nk jumpa mie ke?"

"X dgn some1 special ni..klau nk jupe jap blehh ke?ermm..aku pk skejap..nape dia nk jumpa aku n bwk special dia.. mesti ada menda ni...aku gagahkan untuk jumpa dia.. lagipun tak salah pun nk jumpa dia..Dh agak lama tak jumpa dia..nk tengok keadaan dia macam mane.."tunggu la situ kejap..dalam 30 minit mie sampai.." Aku pun bergegas la mandi pastu siap pegi sane..Dalam 20 minit je aku sampai.. Jalan agak jem sebab cuti depavali..

Sampai je megamall aku masuk pastu jalan2 jumpa dia kt pintu utama megamall.. Aku bagi salam dari belakang..


Mie~"Assalamualaikum...
XX~W'salam...Eh! mie kt mana td tak nampak pun..
mie kt belakang td..Awak yang tak nampak..(ada laki dengan dia..aku salam dengan dia..rupanya ni yg dia cakap special..Aku kenal2 gak dia dlm FB.)
Laki tu~"jom la kita minum.. cari tempat borak skit."
Aku~jom kita gi seberang jalan"restoran taj"
Laki~ok.

Banyak menda borak kt sana.. Laki tu tanya macam2 time XX pegi cari tandas.. Aku rasa dia saje nk pegi tandas kot.. Nk bg peluang Laki tu tanya aku macam2..Aku dapat rasa aku tu macam nk selidik aku..Aku paham..tapi aku tak cerita semuanya..Sebab apa yg dia tanya agak bercanggah dengan XX aku cerita.. Sperti saje nk aku cerita yg sebenar apa yang pernah berlaku pada XX aku dulu..

Tapi tu la..Bila aku tengok dia orang..aku teringat semasa aku dengan dia..Agak pedih bila aku kt sane..tapi aku gagahkan kerana aku nk tengok dia macam mane..adakah dia dh berubah??..Dia happy je dan ada perubahan sedikit..Dalam hati aku bersyukur kerana dia dah ok..Laki tu ada tanya"kenapa mie give up?
aku jawab la.."aku give up kerana sebab dia seperti dah tak sesuai dengan aku..biarlah dia cari lelaki yang boleh bimbing dia".Jauh di hati aku..aku sayangkan dia lagi..

Dia orang memang nampak serius.Dia orang cakap mungkin tahun depan kalau ada rezeki.dia orang mungkin kawin.. Aku senyum je la.. Menda baik katakan...Laki tu tanya umur aku..aku jawab dengan jujur tapi boleh lak dia cakap kat aku "Bila nk kawin ni?ke mie nk tunggu budak sebelah ni?..Aku gelak je"ahahahah.. Dia tu ntah sayang mie ke tak.."XX senyap je.. Aku byk borak dengan laki tu dari XX aku..Aku duk situ dalam sejam lebih..Sebab pukul 4 aku ada futsal balik..Bila dah 3.30 pm..aku pun cakap nk balik la..

Dalam perjalanan balik tu aku fikir pasal dia orang..aku doakan dia orang bahagia..Semua yang fikir selama ni akhirnya terjawab.. Ada hikmahnya bila jumpa dia orang..Persoalan aku terjawab..Sekian W'salam...

Moral~Kalau tak berani jumpa XX anda..jangan jumpa..tapi kadang2 tu ada hikmah dia.. Mungkin bersama XX anda dulu..Ada perkara anda tak paham tapi akhirnya anda paham jugak..





6 comments:

Anonymous said...

cptla kawen. hik3.

Marky Jaha said...

ni cite 3 segi sama laki ke mie...kwang3

Katak Hijau said...

zaty la kawen dulu.. miahahaha

Mie Fisher said...

zaty, ira n pise kawen dlu..wakakakak

Joe Black said...

tk paham arr citer ni...ni citer futsal ke?sapa menang?geng larut malam ke?

Mie Fisher said...

joe~wwakak... aku je yg phm kt sini joe..wakakak