Visitor Counter

Free Stuff

Followers

Friday, August 19, 2011

Apakah PERKESO bg anda...





Seawal pukul 8.30 pg aku bangun untuk pergi wisma perkeso hari ini...*Biasa bangun pukul 9pg  untuk buka kedai tapi hari ni awal skit..ahaks!...Eh2..tapi utk sahur dan solat subuh dh buat k..jgn pk bkn2..ngeeee...Kalau ikutkan berat hati nk pergi wisma perkeso sebab mmg malasssssss!!...Panjang tu malas..huhuh..Sebab malas punya pasal...ahahah..


Bila dah sampai sane aku pun Masuk jer bilik mat kilau tu *nama bilik meeting dalam office perkeso...Ada lebih kurang 10 org sudah hadir..Aku tengok ada seorang brader tu sengih2 bila nampak aku masuk..Aku senyum balik pastu aku duduk sebelah dia dan sebelah seorang lelaki cina..Aku cuba menyesuaikan diri dengan kerusi tempat aku duduk tu..best..rasa nk buat balik jer..Pastu atas meja tu ada microfone mcm sidang antarabangsa dan mungkin kebanyakkan syarikat besar ada..*Rasa mcm lembaga pengarah jer aku time tu..ahaks...


Tidak lama kemudian datang lagi wakil2 syarikat yg baru berdaftar dengan perkeso pun masuk...Bila dah start taklimat pun sama...Lepas sorg..sorg masuk..Dia org ni tak punctual lgsg..iskk...Akak yg bg ceramah tu nama dia che zanin..Penerangan dia mmg jelas sampai aku dah xmampu mengawal mata aku..Hampir2 aku tewas di sana...Tapi sebab ada amoi cun kt dpn terpaksa aku segarkan mata aku...Tapi aku tak tengok mcm joe..Aku tgk skit2 je...hehe...


Kebanyakkan org yg hadir tu semua dh kira agak berumur..Aku je paling muda...leh tahu sebab masa sign kehadiran tu..IC aku paling muda...Muehehe..Adik ni..Ada mokcik tu dh mcm nenek aku..Terlintas kt hati aku..Makcik ni niaga apa ekk smpai dia pun kena hadir sama...Sampai terbatuk2 mokcik tu mungkin sebab ekon kuat kot..Nk minum air tapi pose..huhuh...


Aku rasa aku tak rugi apa2 bila aku dengar taklimat tu...Ada menda yg kita xtahu walaupun dah lama kita kerja..Sampai aku terkejut sebab certain kes tu kita leh claim walaupun kita dah tak keje..Macam2 definasi aku dengar dalam taklimat tu..Aku nk cerita tak pandai..Berbelit belit lidah aku tuhh...huhuh...Kalau nk tahu ko org hadir sendiri ke taklimat nnt..tu pun kalau buka syarikat sendiri..Heheh..Lagi senang call je Perkeso..nnt dia cerita..hehe..Skrg ni aku tunggu sijil dari perkeso..ntah bila dia pos..agak2 dia pos sekali dgn kad raya tak??hehehe...



No comments: