Visitor Counter

Free Stuff

Followers

Friday, August 5, 2011

Luahan hati yg panas...ahaks!

Sudah 5 hari kita berpuasa kan...Sebelum berpuasa aku ditimpa kemalangan...Bkn kemalangan kereta atau apa2 kenderaan...Kemalangan atas padang...Aku ada cerita pada post sblom ni...tapi aku nk cerita sikit dan cerita lain..Kaki hari tu akibat disepak pemain lain yang mungkin dia geram sgt kt aku..Yelakan..Xdpt bola dia sepaknye kaki aku..huhuh..tp xpe..aku xsalahkan dia..Aku anggap itu permainan walaupun ada member aku nk gaduh time tu..huhuh..

Disebabkan kecederaan tu aku tak buka kedai dalam 4 hari tapi dijaga oleh Kg..Tapi ada masa 4 hari tu ada perkara yg berlaku..Kak gee marah aku sebab tak bgtahu yg aku ni amik cuti..tapi padahal dia ada call pg2 pada hari first aku tak buka kedai tu..Aku dh cakap kaki aku bengkak dan susah nak jalan..Dia macam dh paham..

Pada hari pertama puasa..macam biasa.,.aku buka kedai...selepas terawih tu walaupun dgn kaki yg masih sakit tu aku buka kedai..Tapi manga kunci lak bual hal..Tiba2 xleh buka plak..puas dh aku cuba dan cuba untuk buka kunci tu tapi xleh..Dalam 30 minit aku try..Akhrnya aku balik rumah kejap nk amik minyak..Sedang2 nk amik minyak tu tiba2 call dari Kg...Dia tanya aku mana...aku ckp kt umah...Nape xbuka kedai dia tanya...Aku bg la tahu pasal kunci xleh buka tu...Dia marah plak aku nape xbgtahu dia..Sebab dalam otak aku perkara tu kecik je..Sbb leh handle sndiri...tu pun nk bgtahu ke...Pastu dia ungkit plak pasal aku tak buka kedai 4 hari yg aku sakit kaki tu..Aku pun fikir.."Aik..bkn ke aku dh bgtahu yg kaki aku sakit.."Dia ckp dia tunggu aku untuk ckp kt dia..Then dia ckp "Mie tak minta maaf pun pasal tu"..Aikkk!! aku tambah hairan..Kenapa perlu tgu aku cakap..Sedang dia leh call aku tanya ke apa ke..Tak kan semua perkara nk aku bgtahu...

Aku dengar je leteran dia..Pastu dia cakap "Kg bkn tak pernah rasa sakit kaki tu..kg paham"...Dah kalau phm nape perlu tunggu aku ckp yg aku leh buka kedai ke..or tak leh buka kedai..Aku ingat lagi hari first yg aku sakit kaki tu..Aku ckp yg aku xleh gerak lgsg..Nk pg tandas pun nk kena "ngesut"Dia ingat sakit kaki tu lehh baik dalam masa sehari???...Apa ke bangang..Aku sabar je la..Sebab aku tak suke mencelah ckp org sgt...Ni la luah hati aku..Yg sampai ke masa ni aku pk lg apa salah aku..Seperti dia nk aku tahu apa yg dia fikir..Aku ni manusia biasa..Bkn leh baca fikiran org..Kalau boleh baca..Dah lama aku kaya...Sabr jer la..Huhu..Bkn niat aku nk cerita ttg org..tp nk luahkan hati yg panas ni... :)

4 comments:

Joe Black said...

aku rasa kg suka ko la sin...erk...

Mie Fisher said...

erkk...minta jauhkannn...

Anonymous said...

tmbuk jew mke dye 2...lau ak mmg ak cepuk da...skt aty ak...bdoh punya olang!

Mie Fisher said...

anony ni sapa..erk