Visitor Counter

Free Stuff

Followers

Tuesday, August 9, 2011

Di manakah diri kita...

Assalamualaikum...Hari ini dah masuk puasa yg ke 9 pun..Kejap je masa berlalu...aku rasa nk buka kt padang je lagi..hehehe...Sori joe..Nafsu nk buka kt padang ada lagi ni..ahaks!..Aku hari ni bukan nk cite pasal buka..Aku nk cite pasal perkembangan semasa yang dilalui oleh aku..Sejak akhir2 ni banyak plak cite pasal masalah terpesongnya akidah..Kalau tgk fb tu..masa post telah dishare...


 Kalau ikutkan menda2 mcm ni dah lama berlaku tapi kadang2 aku rasa seperti ada musim dia plak nk jd mcm ni...Mungkin ada masanya ALLAH telah tunjukkan si polong si polong yang selalu membuat perkara yang keji tu..Sabor jer laa...Aku ingat lagi cikgu aku pernah cakap dalam kelas...Dia cakap mcm ni sambil menunjukkan peta malaysia dah sekitarnya..."Kamu semua nak tahu tak..Malaysia ni kalau nk kena serang punyala senang..Cuba kamu semua tengok peta malaysia dan sekitarnya...Negara atas kita Thailand..Berapa banyak org beragama islam kt situ...Cuba tengok plak bawah malaysia...Singapore..Bukan negara islam kan..Dan yg paling dkt dgn negara islam ialah indonesia..


Selepas aku dengar penerangan cikgu aku  tu..Aku pn fikir..Nampaknya...ALLAH dan diri kita je dpt tolong...Bukan aku nk cakap negara islam lain tak dapat tolong tapi mungkin harapan tu tipis..Adakah pihak kerajaan pernah terfikir dalam soal ini..Walaupun sekarang ini negara kita sudah diserang oleh pemikiran yg negatif dan pembawakan perkara2 yg susah kita nk lihat dengan mata kita sendiri...Contohnya..Makanan Halal?..Berapa banyak kita sudah dengar tentang isu makanan ni...Bagaimana pula dengan penyebaran sms..email..atau berkaitan teknologi yang boleh menyebabkan akidah kita terpesong..


Negara kita pun dah banyak tertubuhnya gerakan yang cuba menjatuhkan orang islam kita sendiri..Berapa ramaikah yang menjadi mangsanya..Aku rasa sudah banyak blog2..website2 yang telah mendedahkan perkara seumpama ini tapi adakah pihak kerajaan cuba untuk menyelesaikan masalah ini..Perasaan takut dalam hati aku kadang2 datang setelah memikirkan perkara ni..Hmm..Sudah akhir zaman..Beginilah jadinya...Aku harap kawan2 aku tidaklah menjadi sebahagian darinya...


Aku juga bersyukur pada saudara baru yang telah memeluk islam..semoga mereka2 ini akan menjadi saudara islam yang kuat dan kental imannya.. Amin..Yang Buruk datang dari diri aku sendiri..Dan yang baik itu datang dari ALLAH SWT...Allahu a'lam 



No comments: