Visitor Counter

Free Stuff

Followers

Tuesday, March 15, 2011

Air itu Nikmat...




Semalam Perkampungan aku ketiadaan air..Tidak tahu apa sebab nye...Bangun pg je tiada air..Nenek aku ckp "tak dok air tuu..mandi sikit2 jer..." Di negara lain punya la byk air..terutama jepun tu..Melimpah limpah air..erk...tu tsunami..sabo je la...Memang ketiadaan air ni 1 perkara yg membebankan manusia..Byk lg tempat yg tiada air sampai berpuluh thn..Bagaimana diorg semua menjalankan hidupan harian di waktu moden ni...Sabo je la...

Pada belah malamnye..Dtg lori tanker membawa air kepada penduduk tmpt aku tinggal ni..Semua org tanya kenapa tiada air..Pemandu JBA sndiri tak tahu jawapan kepada persoalan yg diajukan oleh penduduk setempat..Yg dia tahu hanya la Diorg suruh hntr air...saya pun hantar la..iskk..apa jenis jawapan..Nk je pok pala Dia..sabo je la..

Tapi menjelang pg td tepat pukul 10 pg..tu pun selepas aku berhempas pulas mengambil air yg telah diagihkan lori tanker smlm..Tujuan adalah aku nk mandi..Dh abis mandi tuu..macam biasa  naik pakai bj..Tiba2 nenek aku jerit "air doh ade dohh" suara keriangan dr nenek aku itu kedengaran begitu gembira..Yelakan tiba2 nikmat yg kita biasa dpt tu ALLAH telah tarik sekejap jer..Dan bila dpt balik ternyata itu amat melegakan...Aku senyum je melihat telatah nenek aku..huhuh..apa2 pun aku bersyukur atas nikmat yg ALLAH telah berikan...

No comments: