Visitor Counter

Free Stuff

Followers

Tuesday, March 1, 2011

Mimpi Hantu ira...*_*

Semalam aku mimpi ngeri...erkkkk!!! aku mimpi hantu ira...Adakah kamu hendak tahu bagaimana mimpi ini bermula..Sila tunggu episod akan datang...erkkk..!! ok2..Mie cite sekarang...(mesti ira cakap "senget mie ni)..ahahaha~ok kalau nk tahu kisah nye..Sila rujuk perenggan di bawah..time kasih...ngeeee


Mimpi ni bermula semasa aku,joe dan ira menaiki sebuah kereta..Tapi yg bestnye kereta ni ialah jenis klasik..tak der bumbung..warna hijau pulak tu... "Kalau warna hijau suke"..Kata joe pada ira..Kita jalan2 keliling bndr kuantan..Aku tanya joe"kita nk pergi mana ni joe"joe dengan selamba dia menjawab..."ada la"..Bila dia dah cakap macam tu..aku diam je la...


Sampailah kt sebuah rumah...Aku tak tahu tu rumah sapa..Tapi joe masuk dan membuka dengan kunci..Ni rumah joe ke...Buruk je..erkk!!..Bila dah naik atas rumah tu..Joe buka tv..Aku pun tanya lagi.."Kita nk buat apa ni?"..Joe diam jer...ira pun sama..diam je..Biar btl!!...Aku pun tengok tv tu gak..Tak lama kemudian ada bunyi bising kt dapur...macam bunyi orang jatuhkan barang2...Joe dan ira dengan bingkas bangun dan terus ke dapur..Aku pun ikut lari sama...Tengok2 ada pintu terbuka tapi barang kt dapur dalam keadaan kemas je..


Ira pg tengok kt luar..macam xder apa2..Ira datang kt joe..ira macam cakap sesuatu tapi aku tak berapa dengar..Ira pun ttp pintu tu balik...Ira dan joe naik atas balik..Aku kebingungan pun ikut sama...Tak sampai berapa minit..Kami dengar balik bunyi yg sama..Joe berlari dengan laju nye..."tak padan dengn mok dia"aku pun sama dengan laju nye berlari..sedangkan aku tak tahu apa yg aku kejar...Ira plak berlari ke tingkap..tingkap tu boleh nampak keadaan luar rumah...


Aku dengan joe tengok pintu terbuka balik...Tiba2 ira jerit "tu abg!! tu kt pokok pise.!.." joe dengan pantas capai penyapu lidi yg dia beli kt tunas manja muadzam..Joe pg kt pokok pise...Aku pun sama ikut..Alangkah terkejut beruk nye.aku nampak lembaga yg tidak bermuka tapi nmpak hitam je muka dia..Berpakaian serba putih tp ada corak batik..erkk!!...Aku tiba2 takut..sampai aku terduduk.."Menda apa tu joe!!" aku jerit
"Ni hantu yg kaco ira" ...kata joe dengan nada yg amat marah..


Aku pun baru ingat apa yg ira pernah cite..Aku lihat joe melibas libas penyapu lidi kt hantu tu..Hantu tu seperti marah..Aku yg dalam keadaan takot tu pn capai kayu yg agak panjang..Aku cuba beranikan diri dengan menolong joe...Aku cuba rodok2 dengan kayu tuu..Hantu tu seperti kesakitan..Bunyi dia mcm ayam kena sembelih...isk2..tapi hantu tak juga lari...Ira kt tingkap jerit2 "Tibai natang tu abg..Asyik kaco ira jer.."...


Aku yg dengar jeritan ira tiba2 merasa amat beraninye..aku cuba cari menda lain...Aku nampak serampang 3 mata kt celah2 pintu...aku buang kayu panjang td..aku pg amik serampang 3 mata tuu...dengan langkah seperti orang merejam lembing dalam sukan asia baru2 ni,aku pun baling...Dengan tepat sekali serampang tu kena belakang hantu tu..Hantu menjerit lg seperti ayam kena sembelih tapi lebih kuat...


Kemudian aku pun sedar dari mimpi tu...Aku tengok jam kul 4 pg..erkk..aku selimut terus dr bwh smpai atas...erkk!!!...Mcm mane la hantu ira lehh masuk dalam mimpi aku ni...Serabut btl...


Kak limah oii! buat apa sorg2 tu..Meh ler sy hntr...Malam2 ni xyah pakai helmet..
enjit2 semut..sapa sakit naik atas....

5 comments:

Marky Jaha said...

erkk..ni cite ape ni...smbungan cite antu kak limah ke?

Mie Fisher said...

ni dlm proses mencari cite seterusnye...erkkk

Joe Black said...

asal aku termasuk sekali dlm mimpi ko??haizzz...kalau mimpi pompuan bogel ke best la jugak...erk...

Katak Hijau said...

wakaka.. ni cite benar ke oko oko ni mie? erkkkk

Mie Fisher said...

joe~ko nk lucah je keje...
ira~ni oko oko sikit jer..aahahah