Visitor Counter

Free Stuff

Followers

Wednesday, March 30, 2011

Pengat Ubi...

Semalam Tepat pukul 12 aku tutup kedai seperti biasa..Bila dah abis kemas2 sane sikit situ sikit..Aku pun balik la ke rumah..Sampai rumah memang dh perut lapo..Mkn pun last tgh hari smlm jer..Tengok dalam tudung saji tiada lauk sgt..tgl ikan goreng jer...Pastu aku rasa tak nak mknn pulakk..baik aku mandi dluuu...Aku teringat balikk popper yg aku beli kt tunas manja hari tu...tapi kalau masak comfirm jd hancur..malas lakk pulakk....Masa aku nk masuk bilik air tu..aku nampak periuk agak besar laa..aku buka tengok ada pengat ubiii..sedappp ni...terus menambahkan selera aku nk mkn..aku apa lg terus je masuk bilik air dan mandi secepat mungkin..erkk..(bukan mandi kerbau ni)..lepas mandi je..aku cepat2 amik mangkuk dan isi secepat mungkin ni..lapo la katakan...Dengan bau aroma nye yg sdp tuu membuatkan aku xsabar2 nk suap dlm mulut ni...Tapi sblom tu aku amik pic dlu...


Amacam nmpk sdp tak??huhuh

Pengat ubi ni nenek aku masak..nenek aku masak mmg sdp arr..Joe,ira dan pise dah rasa hari tu masa kt esplande..Masa tu makan bubur pulut hitam..klu joe dgn ira tu byk kali dh mkn masakan nenek aku..Semalam tgh mkn tu terpikir lakk nk bg joe dgn ira..tp dh lewatt..nnt klu aku pg hntr bkn diorg yg mkn..hantuuu yg mkn..huhuhuh...aku ni tgh tulis blog pun terasa lapo..nk mkn kt kedai kitoo japp...daaaa...

3 comments:

Katak Hijau said...

haha.. antu mmg suka makan.. nasi lemak laa.. ape laa.. haha

Mie Fisher said...

ubi pun suke gak ira...

Joe Black said...

mana ada antu makan pengat ubi sin?antu makan popper je skrg ni...erk..