Visitor Counter

Free Stuff

Followers

Tuesday, March 22, 2011

Cerita Surga cinta :D





Terpesona aku dengan keayuan wajahnya..Ditambahkan lagi dengan cahaya petang serta angin pantai yang meniup  tudung ungunya..Aku berkata "Dah la tu fatin...tak yah banyak banyak..Nanti tak abis pulak nk mkn nnt..Lagi pun kita 4 org je sini..."fatin seperti tak hiraukan teguran aku..."tengok tu..org ckp tak nak dengar"teguran aku lagi...Dia lantas menoleh kepada aku.."ala..sikit je...nanti  abang la makan semua..nanti baru gemok..huhu"fatin tersengih riang..sejuk je hati bila melihat wajahnya..Aku rasa bertuah dapat memiliki dia...Walaupun sebelum ini agak payah untuk aku mendapatkan dia...


Bila aku terkenangkan balik saat saat aku cuba melafazkan pada fatin dulu...Masa itu hujan agak lebat..Di selang seli dengan guruh dan kilat yang asyik sabung menyambung dari sejam tadi lagi..."Orang tua tua cakap kalau kilat macam ni..maknanya ada banyak setan..Pastu setan mesti lari duduk bawah pokok.sebab tu ada pokok tumbang kalau time time macam ni"Suara joe berbunyi.. "Wahhh..pandainya abang.."suara ira seperti kagum pada kekasihnya.."Abang memang terer"Tambah joe lagi dengan tanpa segannya..Aku yang duduk dibelakang hanya mendengar perbualan mereka berdua..Tapi dalam hati aku hanya fokus pada seorang sahaja..Fatin..


Sejak semalam lagi hati aku terdetik macam mana nak aku luahkan perasaan aku pada dia...Setelah sekian lama kami berkawan dan akhirnya tibanya saat aku untuk menentukan sama ada dia benar benar sukakan aku atau tidak...Enam tahun aku kenal dia..Dari bangku sekolah lagi..Dia sentiasa menjadi rebutan lelaki semasa di sekolah...yelakan..dia cantik dan pandai...Guru guru disekolah pun sentiasa memberi pujian serta tumpuan pada dia..Jika ada event penting..Pasti dia akan terplih...Aku masa tu pelajar biasa saja..nakal dan selalu lepak dgn kawan kawan sekelas aku..pernah sekali tu aku ditegur oleh dia sebab tak masuk kelas..."Suhaimi....Kenapa awak tak masuk makmal td.Nanti saya laporkan pada guru disiplin.." ahhh..serabut la dia ni...Lantak aku la nk buat apa pun.."Balasnya aku dengan suara agak tinggi.." Fatin menuding jari pada aku.."Ok..nanti kalau guru disiplin panggil nama awak..jangan salahkan saya.." aku dengan tiba tiba agak berang terus bangun dan tolak dia.."Kau bagitahu cikgu siap ko!!.."Dia masih belum bangun setelah aku tolak dia td..dan aku terus beredar dari situ...


Tidak lama kemudian datang seorang kawan aku sambil menjerit"Mie!!...Kau tahu tak fatin masuk klinik..Aku dengar kaki dia patah"..aku yang dengar tu terus terkejut.."yer ke kau ni..kau jangan nak tipu aku laa..."aku cuba yakinkan diri sebab aku rasa aku tolak dia tak kuat pun...Detik hati aku.."Semua bangun..Assalamualaikum cikgu...!" Suara dari ketua kelas...Aku melihat Guru disiplin masuk.."Suhaimi! mari ikut saya.." aku pucat bila cikgu memanggil nama aku..."haaaa sudah..."detik hati aku ni...Semasa mengikut cikgu disiplin dari belakang..Aku rasa nak je lari keluar sekolah..tapi aku takot...Dalam fikian aku macam macam perkara terbayang..kena rotan..kena buang sekolah dan aku rasa paling teruk kena tahan polis..mati aku macam ni..Mati lagi kalau ayah aku tahu ni...Jantung aku rasa macam nk terkeluar je dari badan aku ni...


Sampai je di bilik guru disiplin aku nampak fatin yang kaki dia dibalut kain dan dua orang lagi...Aku rasa tu Mak ayah dia...Setahu aku mak ayah fatin ni tergolong antara orang orang penting dalam PIBG sekolah..Ayah dia selalu menyumbangkan dana pada sekolah ini...Ayah fatin bersuara"Macam mana ni cikgu.."Budak ni dan cederakan kaki anak saya..!"...Sabar dulu encik Zahar..Perkara ni kita boleh berbincang dulu..Lagi pun Budak ni mungkin tidak sengaja..Apa kata kita tanya pada dia dulu apa yang berlaku"Balas Guru disipilin...Suhaimi!! cuba cakap apa yang berlaku.."Tegur guru dengan agak lantang...Aku dengan suara yang terketar ketar berkata"errr...saayaa..taaak sengaaaja ciikkguuu...Saaayaaa toolaakkk ssikkiiitt jerrr.."..Tolakkk sikit awak cakap..tengok sampai Patah kaki anak pakcik..!!"Suara dari ayah fatin yang amat marah..Aku yang mendengar suara ayah fatin terkejut dan terus tunduk melihat lantai bilik guru disiplin..


Tidak lama kemudian ayah aku datang... "Assalamualaikum..."Dan terus melihat aku dengan mata yang amat tajam...Aku dengan laju tunduk balik melihat lantai...Selepas ayah aku masuk bilik guru disiplin,diajak pulak ayah fatin dan ayah aku ke bilik sebelah..Aku pun tunggu dengan fatin diluar...Aku toleh ke fatin,aku lihat fatin tunduk seperti menangis.."Maafkan aku fatin"terdetik dari suara hati aku..Fatin ditemani ibunya seperti cuba memujuk anaknya...Aku yang dari tadi berdiri terasa amat takot dan kaki aku tak berenti mengeletar...


Tidak lama kemudian mereka keluar dari bilik..Mereka bersalaman..Aku tidak tahu apa yang berlaku semasa mereka di dalam bilik tu..Ayah fatin membawa balik fatin balik ke rumah...Dan aku diajaknya balik ke rumah juga..Dalam perjalanan pulang ke rumah aku , aku yang duduk dalam kereta terasa sunyi sepi..Yang aku dengar hanyalah bunyi debaran hati aku yang tidak henti henti berdebar..Dan aku sudah siap sedia menerima hukuman dari ayah aku...Sampai je dirumah aku di rotan..di mandi air lembah...di biarkan tidur diluar rumah..Tidak dibenar masuk ke rumah..Jiran jiran rumah aku hanya melihat saja apa yang berlaku..Aku amat malu sekali..Aku menangis tak henti henti...Sememangnya aku bersalah..Aku menyesal dengan perbuatan aku sendiri...


Keesokkannya...Aku tidak dapat bangun..Badan semua sakit sakit di rotan ayah aku...Aku tidak dapt pergi sekolah..Mesti kat sekolah kecoh dengan apa yang berlaku..kalau ikutkan hati Memang aku tak nak ke sekolah dah...Dalam 3 hari aku tidak pergi sekolah..Hari sabtu tu aku dah boleh bangun..Aku boleh duduk macam biasa..Kalau ingatkan balik memang aku tak nak dah kena macam tu..takot sangat sangat..Dan hari ahadnya aku pergi jalan jalan seorang diri di taman..Kemudian aku nampak fatin dengan kawan kawan dia...Aku lihat fatin dipimpin oleh kawan dia..Aku lihat dia dari jauh jer..aku tak berani nak pergi dekat...


Esoknya aku ke sekolah seperti biasa...Semua orang pandang aku lain macam jer...Nak tak nak aku kena buat tak tahu jer...Dalam kelas fatin tak datang lagi..Lagi pun kaki dia patah..Mesti cuti lama..Dua minggu kemudian Fatin baru datang sekolah...Dia masih tidak dapat jalan seperti biasa...Aku lihat je dia dari belakang..Lepas tu dia toleh ke arah aku..Aku tunduk takot..Semenjak dari peristiwa dulu,aku tidak lagi ponteng kelas atau lepak dengan kawan kawan aku..Aku belajar seperti biasa..Tidak lama kemudian SPM berlangsung..Selepas Habis spm aku tidak nampak fatin sekali pun.


Sebelum keputusan SPM keluar..aku kerja di pusat membeli belah di bandar..Ada sekali tu aku nampak fatin sedang melihat lihat baju di situ..Aku cuba nak pergi tegur dia..tapi aku kerja masa itu..Aku tak dapat peluang bercakap dengan dia..Banyak perkara aku nak cakap dengan dia...Aku nak minta maaf banyak..Aku nak cakap pada dia yang aku bukan suhami yang dulu..Aku sudah berubah..tapi niat aku tidak kesampaian..Tiap tiap malam aku selalu berdoa agar fatin terus sihat dan dilindungi...Amin..


Tiba saat mengambil keputusan SPM..ALHAMDULILLAH..keputusan aku agak baik.Aku bersyukur sangat sangat..Ayah dan Ibu aku gembira dengan keputusan aku..Aku tersenarai antara 10 pelajar cemerlang..Kemudian aku lihat fatin..Dia datang bersama dengan keluarga dia..Fatin adalah pelajar cemerlang sekolah aku..Dia memang layak mendapat gelaran itu..Aku pergi pada fatin.."Tahniah fatin..."Teguran aku pada dia."Terima kasih dan tahniah juga pada awak suhaimi"Balasnya fatin..."Fatin..Aku minta maaf pasal dulu..maaf sangat sangat.."
tak per..dah lama saya maafkan awak suhaimi"Bila dengar je kemaafan dari dia..Aku rasa amat lega sangat sangat..Semua beban yang aku pikul selama ini hilang begitu sahaja..Syukur aku pada Tuhan diberi peluang bertemu kembali dengan dia...



Selepas je dari itu..Kami menjadi kawan rapat..Sentiasa keluar bersama...Dalam diam aku telah jatuh cinta pada dia..Tapi aku takot nak luahkan perasaan aku..Sapa la aku bagi dia..Aku masih belum layak lagi untuk dia.."ringggg ringgggg"handphone aku berbunyi.Owh..Sms dari fatin.."Mie..Petang nanti kita jumpa kat taman k.."..aku balas ok...Petangnya aku jumpa fatin...fatin cakap minggu depan dia akan ke UK..Dia akan sambung belajar di sana...Dia amik bidang kedoktoran..Aku pulak hanya sambung belajar di Uitm sahaja..Aku sedih bercampur gembira mendengar berita dari dia..Sedih sebab aku berjauhan dari dia..Gembira kerana dia dapat tempat terbaik untuk sambung belajar.


Minggu depannya dia aku mengucapkan selamat tinggal terakhir pada dia..Aku harap dia selamat dan sihat selalu..Semenjak dia di sana..Aku hanya berhubung menggunakan Email atau YM sahaja..Itu pun kalau aku tiada kelas keesokkannya..Dia sihat kt sana dan gembira berada di sana...Selama 6 tahun aku dengan dia hanya berhubung menggunakan teknologi tu..


"Mieeee!! jerit joe pada aku...Aku terhenti dari lamunan.."tu fatin dah sampai...pergi laaa...nanti aku amik kau balik"..Aku segera keluar dari kereta...Dari jauh lagi fatin tersenyum pada aku.."Assalamulaikum fatin..."tegur aku pada dia.."waalaikumussalam mie...Lamanya kita tak jumpa mie..."Balasnya fatin...Aku dengan fatin buat keputusan untuk makan dulu di restoran berdekatan..Macam macam topik kami bualkan...Kadang kadang tu kami bertentangan mata..Dan masing masing tertunduk malu..Sudah 6 tahun aku tunggu..Aku nekad nak lafazkan.."Fatin..Sudikah fatin jadi tulang rusuk mie..seperti mana adam dan hawa.."..Fatin diam sebentar "miee...mie lambat...Fatin sudah berpunya.."aku diam..."Dan orang itu adalah SUHAIMI.."aku yang dengar sambungan itu terasa terkejut "eehhhhh!! fatin kenakan mie ekk..."dia gelak lihat aku yang terkejut beruk tu.Tapi dalam hati aku gembira sangat..Tak terucap oleh kata kata..


Semenjak dari tu kami selalu bersama..Makan..Shopping..Jika ada aku pasti ada dia...Jika kita sabar dalam berbagai dugaan dan rintangan pasti ada nikmat di sebaliknya..."Abang..nahh mkn ni...penat taw fatin masak ni..."tegur fatin.."sedap sgt ke ni..."balas aku..."mestila sedap..Awek abg ni.."Balas fatin kembali sambil tersengih.."Joe,ira jom mkn..ni fatin masak...Kau mkn banyak sikit joe ira..."beres bohh tapi benornya ira lagi kuat makan.."balas joe..Yang ira ni senyum pastu pulas pulas telinga joe..Kami masa ni berkelah dipantai sebab nak abiskan cuti minggu .."Lepas ni kita jalan jalan kt pantai k" kata fatin.."yerla syg.."balasnya aku...


*Cerita ini adalah rekaan semata mata...Nama dan watak adalah kebetulan sahaja...erkk. :D

9 comments:

Katak Hijau said...

pan*ek.. haha

Mie Fisher said...

wakakak..dosa ira cakap pan...

Joe Black said...

aku rasa ko kena gi cek kat wad mentel la mie..erk

eihin farahin said...

uikss mati2 ehin ingt cite btoi..
eh jap btoi ka x btoi ni??
mcm btoi ja..
tp ada ke snior nm fatin dlu??adess kompius2...

Mie Fisher said...

Ni rekaan semata mata..wakakak

Marky Jaha said...

fatin mana plak ni mie?haha

Mie Fisher said...

ades..rekaan ni..iskk

Marky Jaha said...

ades..mati2 aku ingt dpt mmkn nasi minyak bkt rangin nugget ayam tempura..kikiki

Mie Fisher said...

erkk...jauh menyimpang..wakaka..