Visitor Counter

Free Stuff

Followers

Tuesday, March 29, 2011

Cerita Hati







Aku tertanya-tanya di dalam hati
Manusia jenis apakah aku ini?

Sudah tahu jiwa kosong
Sudah tahu hati sunyi
Sudah tahu sendiri-sendiri itu sepi

Tapi..

Bila ada yang ingin mendekati
Aku mula jauh berlari-lari
Bila ada yang ingin memiliki
Perasaan ku mula berbelah bahagi

Jika boleh..

Ingin aku hanya berdiam diri
Perasaan orang tak ingin aku sakiti
Tak ingin aku lukai walaupun hanya sipi-sipi
Kerana aku tahu bagaimana rasanya jika terluka hati


Sakitnya tak terperi
Kesannya pula berhari-hari
Mungkin juga sampai mati

Namun..

Mahu atau tidak, jawapan tetap harusku beri
Maka dengan berat hati dan penuh hati-hati
Ku suarakan jua rasa hati
Tulus ikhlas dari hati
Aku katakan aku tidak sudi

Maafkan diri ini yang tidak berfikir dengan lebih teliti
Ku harap agar kamu mengerti
Ku harap jua agar jawapan ku diterima dengan senang hati
Walaupun hakikatnya agak menyakitkan hati

Mungkin kerana egoku tinggi
Mungkin juga cinta di hati sudah pergi membawa diri
Mungkin juga sudah mati
Atau mungkin juga sudah dicuri dan dibawa lari

Entah..

Aku bingung sendiri
Kenapa jawapan itu yang aku beri
Bukan sekali, malah berkali-kali

Entah..

Aku bingung lagi
Namun ku akui
Itulah jawapan ikhlas dari hati
Jauh dari dalam hati

Bukan kerana egoku tinggi
Bukan juga kerana aku memilih-milih hati
Cuma aku tak ingin berpura-pura mencintai
Sedang hakikatnya langsung tiada rasa dalam hati

Saat ini
Ketika ini
Mungkin aku lebih selesa memilih untuk sepi

Maaf sekali lagi
Sila salahkan hati ini T___T

No comments: