Visitor Counter

Free Stuff

Followers

Friday, March 18, 2011

Astaghfirullah





Astaghfirullah..... semalam aku mimpi 2 kali perkara yg sama tp berlainan org saje...Sabo jer la..Bila sedar tu rasa mcm ssh nk bgn..Kena tindih ke apa??tp bkn.sbb xsakit sgt.. 2 kali lak tu..Bila nk bgn tu aku rasa letih sgt..mcm bru lepas lari 100M...sabo je la..Penat mcm mane pun..aku kena bangun nk buka kedai seawal 10 pg.. Nnt kalau aku buka lmbt2..ada yg beratur depan kedai aku...ish2..budak2 ni..sabo je la..


Sebelum aku buka kedai tu aku singgah kedai hardware..ko nk wat apa mie kt kedai hardware??..erk...aku nk beli plastik sampah..rasanye dh abis plastik smpah kt kedai..nnt kang berbau kedai aku...iskk..Pastu nk beli ais utk air kotak ira..jenis perisa baru tu..Air kotak perasa ira.!! erkkk!!...mataii!!...ahahaha...Dh settle dua brg tu..aku pun nk pg kedai..Baru je nk start motor..ada lakk sorg awek tegur aku.."Abg..nnt jap lg nk booking dua pc.."..ok la dik..sabo je la..


Aku dgn mata yg xbrapa nk celik ni buka la kedai..Dalam masa yg sama..perut aku dh berbunyi..Lapo la plakk..xper settle dulu keje aku..Mula aku buang sampah yg sudah penuh tu..Tapi aku silap plak beli plastik sampah yg tebal dan mahal..Rm5.50 tu..erkk..Tobat ahh!!...Xper..kesilapan itu jdkan pengalaman..ngeee...aku dh buang smpah kt belakang..Nnt ada la lori smpah berjadual dtg amik...huhuh..Pastu aku tmbah ais dalam bekas kotak putih..lupa lak nama dia..hehe..Untuk sejukkan air kotak..xder peti dalam kedai aku ni..Lupa nk beli..erkkk!!! 


Lepas tu..aku nk basuh jamban..Kalau xbasuh kang..nnt kotor kan..pastu aku jugak yg guna nnt..ada gak customer yg guna..nnt dia org complain..tp dia mana berani complain..nnt kena sepak dgn aku..erkk!!!..hebat btl aku...kui3..Dh settle semua tu..Aku pun nk sapu smpah la ni...Baru je sapu sekerat..dtg lak brader ni...Dh buka lom??tanya dia..Jap ekk bang..Nk sapu jap..Dia duk dpn2 pintu kedai..dalam hati aku "bodo la bdk ni..aku tgh sapu dia duk dpn pintu.."duk la tepi.." dia xphm xper..aku pun sapu lg..sampai berabuk dia xlari lg.."dia ni suke habuk kot"nnt aku kenalkan dgn habuk kt FB"kui3...Bila sampah dh sampai kt kaki bru dia lari.."bodo la bdk ni.."ahaha..bukan apa..dia mcm terpinga-pinga aku buat menda..padahal dh jelas aku duk sapu smpah..lain la aku main kawin2 ke..isk..mengong..


Aku tahu dia selok nk main poker kt FB tu..Bahaya Poker FB ni..smpai yg xpnh guna pc sampai sanggup nk belajr sbb poker..Bala semua ni...erkk!! ada aku tengok tu ada yg tekan keyboard pun satu2..ahaha~lawak..ni la penangan FB atau Poker sebnarnye.,.Kalau menda2 yg berunsur judi ni diorg   minat lakk..walaupun ko ckp la xpakai duit btl ke ..apa ke..Bg aku itu ttp ada Unsur judi..Kalau ada org tanya.."mie..ko ada byk chip?"..aku jawab dgn selamba "Judi itu haram"...sabo je la...


Perut aku lapo la..Aku nk mkn jap...Tapi mcm xnk..xperla..tengok la jap2 lg..Ke sebelum solat jumaat ke..aku rasa Sampai sini je la hari ni...


Pada joe~semoga selamat kembali ke darat...
Pada ira~Sabar je la...
Pada pise~ko nk mancing ke??kui3...
Pada syuzi~sayangi la pise sokmo...kuang3...lalala~

6 comments:

Joe Black said...

aku ingat ko nak citer pasal mimpi ko tu....erk...lenkali beli plastik sampah kat koboi mie...baru la tk salah beli...erk

eihin farahin said...

tu la dia abg sy yang SENGAL...wkakakaka

Katak Hijau said...

mie suke abuk ke? oooo.. huhu

Mie Fisher said...

joe~tu prolog je joe..wakakak

Ehin~dia lg sengal + sakit urat2..erkk

Ira~erkkk~~ nnt marah lakk joe...wakaka

Marky Jaha said...

jom ar mancing....ko mcm x berani je???tnda2 nk dpt belangkas la tu...saborr je la

Mie Fisher said...

pise~wakaka..aku mmg terer...erkk